معاون بنیاد شهید استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رنج سالمندی در جانبازان استان 65 سال است، تاکید کرد: بیماری‌های گریبان گیر این قشر از دیگر مسائلی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با آن مواجه است.
کد خبر: ۵۲۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 15 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- رضا درعلی با اشاره به وجود دو هزار و 400 شهید استان، اظهارکرد: تعداد خانواده‌های شهدا چهار هزار و 155 خانوار است.
وی با بیان اینکه 508 آزاده و شش هزار و 625 جانباز در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد چهار هزار و 79 جانباز یک تا 24 درصد، یک هزار و 659 نفر 25 تا 34 درصد، 223 جانباز 35 تا 39 درصد، 270 نفر 40 تا 49 درصد، 292 نفر 50 تا 69 درصد و 102 نفر 70 درصد هستند.
درعلی تصریح کرد: هزینه درمان جانبازان رایگان است و در قالب بیمه پایه و مازاد آن در قالب بیمه تکمیلی انجام و بیش از این مقدار نیز طبق قانون از صندوق رفاهی سلامت اعطا می‌شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هزینه ویزیت بیمار را نیز در قالب تعرفه‌های جاری پرداخت می‌کند.
درعلی تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کمبود اعتبار در فراهم‌سازی هزینه‌های درمان است که نیازمند رسیدگی در سطح ملی است.
وی با اشاره به اینکه میانگین سالمندی در جانبازان استان 65 سال است، تاکید کرد: بیماری‌های گریبان گیر این قشر از دیگر مسائلی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با آن مواجه است.
درعلی با بیان اینکه اکنون بیشتر بیماری که جانبازان دارند بیماری‌های داخلی است و خوشبختانه در حال حاضر بیمار بدحال نداریم، گفت: هر ماه پزشکان متخصص خارج از کشور در بیمارستان تهران حاضر و به جراحی و درمان این بیماران می‌پردازند که جانبازان استان نیز در صورت نیاز به تهران برای درمان اعزام می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار