دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه درصورت عدم همکاری شبکه های پیام رسان خارجی، به سمت سیاستهای محدودکنندگی می رویم، به مدیران کانالهای تلگرام توصیه کرد در یک شبکه بومی نیز فعال باشند.
کد خبر: ۵۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 15 November 2017
به گزارش مهر به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، حسن فیروزآبادی در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با اشاره به پایش شبکه‌های اجتماعی، گفت: با مدیران تلگرام و اینستاگرام در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قابلیتی را ایجاد کرده تا سیاستهای حفظ صیانت شبکه پیام‌رسانی را محقق کنیم. اگر این ملاحظات محقق شود، مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت ما اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد و تصمیم‌گیری‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: توصیه ما به کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند این است که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌های بیش از ۵ هزار کاربر هستند، در یک پیام رسان داخلی نیز فعال باشند تا اگر ما مجبور به اتخاذ سیاست‌های محدودکنندگی شدیم، لطمه‌ای به کار رسانه‌ ها نخورد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: پیام‌رسان‌های خارجی باید سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و به انتشار مطالب خلاف اخلاق نپردازند. اگر با ما همکاری داشته باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت به سمت سیاست‌های محدودکنندگی خواهیم رفت، البته تا حدودی همکاری‌هایی وجود دارد.

کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۷ برای همه صادر می شود

فیروزآبادی اظهار کرد: ما برای هوشمند سازی کارت ملی ظرفیت و امکانات لازم را داریم و تلاش‌مان این است که تا پایان سال ۹۷ کارت هوشمند را برای همه شهروندان صادر کنیم.

وی افزود: ما به دنبال توسعه نظام هویتی هستیم و سعی داریم تا خدمات بهتر، مدرن و متحولی را انجام دهیم. امروزه در دنیا تلاش می‌کنند تا نظام هویتی را در همه محصولات اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار مشخص کنند. یعنی به زودی خودروهایی وارد بازار خواهند شد که احراز هویت می کند یعنی راننده زمانی که استارت می‌زند، هویت راننده ثبت و مشخص خواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی به سمت هویت‌مند شدن پیش می‌رود چرا که به دنبال توسعه است و ما هم برای آنکه به این توسعه دست یابیم، باید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای‌مان را هویت‌مند کنیم.

وی بیان کرد: در فضای مجازی نمی‌توان به طور کامل امنیت ایجاد کرد چرا که سرعت توسعه فضای مجازی بیش از توسعه سرعت امنیت در فضای مجازی است. در فضای مجازی متأسفانه فضای ناامنی وجود دارد و شاخصی هم در این زمینه وجود ندارد که بدانیم فضای مجازی کدام کشور امن‌تر از دیگری است. ما برای استفاده از محصولات داخلی کاربران تأکید بسیاری داریم تا کاربران با مشکلات کمتری روبر شوند.

ارائه طرح «اینترنت کودکان» به مدارس

وی با اشاره به طرح طبقه‌بندی شدن اینترنت در کشور گفت: هنوز سندی در این زمینه تهیه نشده است و ما به دنبال این هستیم که سرویس مناسبی را به هر گروه از جامعه ارائه دهیم. یعنی رسانه‌ها در استفاده از اینترنت مشکلی نداشته باشند و یا برای مدارس اینترنت کودکان را آماده خواهیم کرد. متأسفانه محتوایی که در فضای مجازی ارائه می‌شود بعضا برای همه گروه‌های سنی مناسب نیست و به تدریج این طبقه‌بندی را باید شروع کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: هم‌اکنون مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم و در حال مقدمات کار برای اینترنت کودکان در مدارس هستیم.

وی گفت: ۹ مصوبه در کمیسیون‌های مرکز ملی فضای مجازی آماده است که قرار است به صحن شورای عالی فضای مجازی برسانیم تا در چارچوب سیاست‌های‌مان تصویب و به اجرا برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار