فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط شاخ یک راس کل وحشی و یک بره قوچ وحشی زنده در دونقطه از سطح شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 15 November 2017
نقی میرزا کریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به ارسال گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری غیرمجاز حیات وحش در دو نقطه از شهر تهران اظهار کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و دریافت مجوزهای لازم صبح امروز ماموران یگان حفاظت با ورود به محل، این منازل را بازرسی کردند.

وی با اشاره به اینکه مأموران در بازرسی از این منازل شاخ یک رأس کل وحشی به همراه یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و یک بره قوچ وحشی زنده را کشف و ضبط کردند، افزود: بره قوچ وحشی در وضعیت نامناسبی نگهداری می شد که این حیوان برای تیمار و انجام اقدامات کنترلی به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شده است.

میرزاکریمی با بیان اینکه ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر کدام از این موارد برابر با ۱۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را سریعا به شماره تلفن 77359564 و یا سامانه پیامکی 50004044 اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار