بسته خبری تابناک ایلام؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: تکذیب سخنان امام جمعه اصفهان درباره ارتباط بیماری‌های روده به بدحجابی/پیشنهاد حضور یک جن برای نتیجه گیری در لیگ فوتبال ایران/افشاگری تکان دهنده در مورد مسکن مهر کرمانشاه و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 15 November 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
تجری: از دست دادن اعضای خانواده‌‌ام در زلزله کذب است
 
نماینده مردم گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین درباره غارت اقلام مورد نیاز، گفت: متأسفانه این اتفاق از سوی افرادی که مربوط به استان کرمانشاه نیستند انجام شده است. آنها از شهرها و استان‌های مجاور آمده و در مسیر کاروان‌های اعزامی آن هم خارج از شهر قرار می‌گیرند و اقدام به غارت اقلام امدادی می‌کنند. تجری تأکید کرد: فرهنگ مردم کرمانشاه انجام چنین اقداماتی نیست. متأسفانه بنده امروز که در معیت رییس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده بازدید می‌کردم به عینه افراد و ماشین‌هایی را دیدم که متعلق به منطقه کرمانشاه نبودند، قطعا در این باره نیز در جلسه امشب شورای تامین تعیین تکلیف می‌شود، جای نگرانی وجود ندارد، مسئولان اجازه این غارت‌ها را نمی‌دهند و مقابله خواهد شد. وی در پایان در مورد انتشار اخباری در خصوص کشته شدن تعدادی از اعضای خانواده‌اش در پی زلزله، گفت: این خبر در همان ساعات اولیه وقوع زلزله از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که صحت ندارد. هیچ عضو درجه یکی از خانواده‌ام را در زلزله از دست ندادم البته تعدادی از وابستگان،‌ همشهریان و دوستان به دلیل زلزله جان خود را از دست دادند که با خانواده آنها ابراز همدردی می‌کنم.

شرط ایران برای مذاکره حقوق بشری با اتحادیه اروپا
 
محمدجواد لاریجانی گفت: اگر اتحادیه اروپا در بحث مباحث حقوق بشری عهد شکنی نکند و در مواضعش بازنگری داشته باشد در مذاکره با این اتحادیه هیچ ابایی نداریم.

میرسلیم عذرخواهی کرد
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل عملیاتی نشدن سیاست‌های کلی مقابله با سوانح طبیعی عذرخواهی کرد. سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی درباره زلزله غرب کشور نوشت که سیاست‌هاى کلى مقابله با سوانح، پس از دوازده سال هنوز عملیاتی نشده است و اداره کشور صرفا با ابراز تأسف و عاطفه انجام نمی‌شود.

خط و نشان احمدی نژادی‌ها بعد از احضار مشایی
 
روحانی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد گفت: اگر برخورد با حمید بقایی ادامه پیدا کند، واکنش‌های شدیدتری را از رئیس دولت‌های نهم و دهم شاهد خواهیم بود. وی گفت: حدس می زنم وقتی ایشان به اتفاقی که برای آقای بقایی افتاد آن واکنش را داشت حتما نسبت به آقای مشایی واکنش شدیدتری خواهد داشت. بهمن شریف‌زاده، دلیل اصلی احضار مشایی را اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مورد حمله به سفارت انگلستان خواند و تأکید کرد که این اقدام دستگاه قضایی هشدار به احمدی‌نژاد است. /اعتماد

صادقی: انتشار اسامی فراکسیون امید را مناسب نمی‌دانم
 
یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که «اگر فراکسیون امید تصمیم به انتشار اسامی بگیرد به تصمیم فراکسیون احترام می‌گذارم» گفت: پیامدهای منفی انتشار اسامی از پیامدهای مثبتش بیشتر است. محمود صادقی با بیان این که «تا جایی که در جریان هستم هنوز جمع بندی نهایی برای انتشار اسامی اعضای فراکسیون امید انجام نشده است» گفت: دیدگاهی بر این نظر است که اسامی منتشر شود البته بنده شخصا با این کار خیلی موافق نیستم و نمی‌دانم که آیا تصمیمی گرفته شده یا نه. اما اگر چنین تصمیمی گرفته شده باشد به عنوان عضو فراکسیون امید به آن احترام می‌گذارم. نماینده مردم تهران در مجلس درباره این که چرا معتقد است نباید اسامی اعضای فراکسیون امید منتشر شود، اظهار کرد: انتشار اسامی چه فایده‌ای دارد؟ در واقع راهی که بتوانیم تشخیص دهیم فردی تبعیت نکرده وجود ندارد، زیرا رأی افراد در مجلس محرمانه است و اگر بخواهیم آن را شفاف کنیم به این معناست که در رأی محرمانه افراد کنکاش کرده و محرمانه بودن را رعایت نکرده‌ایم. وی همچنین بیان کرد: از جهت دیگر،‌ به هر حال مقدمات تعیین لیست امید در مجلس هم از ابتدا مشخص بود،‌ در مرحله دوم راهبرد اصلاح طلبان و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بر این نبود که اصلاح طلبان ۱۰۰ درصد در لیست قرار گیرند، در واقع از همان ابتدا راهبرد این بود که اصول‌گرایان میانه هم در لیست جایی داشته باشند.

سرقت ۲۰۰۰ چادر و پتو
 
شب گذشته راهزنان در گردنه پاتاق در مسیر کرمانشاه به سرپل ذهاب با بستن راه محموله‌های امدادی حدود ۲۰۰۰ چادر و پتو را به سرقت برده‌اند. پس از این راهزنی، یگان ویژه در این مسیر مستقر شده است. /نامه نیوز

تکذیب سخنان امام جمعه اصفهان درباره ارتباط بیماری‌های روده به بدحجابی
 
حجت الاسلام مهدوی خبر منتسب به خود را مبنی بر "بی‌حجابی سبب بیماری‌های معده و‌ روده می‌شود" را تکذیب کرد. ایشان در بخشی از واکنش به مطلبی که تحت عنوان "بی‌حجابی سبب بیماری‌های معده و‌ روده می‌شود” به نقل از ایشان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، گفتند: اما اصل کلام این است که آقای دکتر آلکسیس کارل که متخصصی سرشناس است و در همۀ جهان به تخصص او اعتراف دارند، می‌گوید اکثر بیماری‌های معده و روده ناشی از ناآرامی و اضطراب است. این کجایش ایراد دارد؟! اگر می‌خواهید به این جمله ایراد بگیرید، خُب باید به یک متخصص ایراد بگیرید؛ درحالی‌که همۀ متخصصین دنیا این جمله را می‌شنوند و هیچ‌وقت هم مسخره نمی‌کنند. این، جمله‌ای است که من بارها از ایشان نقل کرده‌ام؛ بعد گفته‌ام که یکی از چیزهایی که سبب آرامش انسان می‌شود، پوشش کامل است. این دو جمله را شما کنار هم نگذاشتید. بگذارید کنار هم، ببینید کجایش قابل ایراد است. /باشگاه خبرنگاران جوان

شک نکنید بقایی محکوم می‌شود و احمدی‌نژاد هم اگر ادامه بدهد محکوم می‌شود
 
عباس امیر‌ی‌فر، امام جماعت نهاد ریاست جمهوری در دوران محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با خبرآنلاین گفت که اتهامات احمدی‌نژاد و بقایی مالی نیست و پای مسائل دیگری در میان است. در ادامه بخشی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛
 یعنی پرونده قضایی بقایی به محکومیت منجر می شود؟
با توجه به اطلاعاتی که دارم و از آنجایی که به مسائل قضایی آشنا هستم شک نکنید که او محکوم خواهد شد و خودش هم چون می داند محکوم می شود فرار روبه جلو را کلید زده و می خواهد مملکت را به تشنج بکشد.
 محکومیت در انتظار آقای احمدی نژاد هم هست؟
اگر این تخلفات ادامه پیدا کند بله.
 با توجه به تخلفات امروز و پرونده هایی که در مورد احمدی نژاد مطرح است گفته می شود مسائل اقتصادی را در بر می گیرد و از همین رو احمدی نژاد تلاش می کند تا موضوع را سیاسی جلوه دهد آیا به نظر شما اینطور است؟
سیاسی که قطعا نیست اما غیرمالی هست ؛برای نظام ما الحمدالله آبروی افراد مهم است ولی قطعا شما بدانید فقط تخلفات مالی نیست و غیرمالی هم وجود دارد.
 منظور شما از غیرمالی چیست؟
 یعنی سیاسی و مالی نیست. /خبرآنلاین

تلاش افراطیون برای شکایت‌های متعدد از سپنتا نیکنام
 
سعیده غالبی نفر دوازدهم انتخابات شورای شهر یزد و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با «مضحک و خنده‌دار» خواندن شایعه حضورش در پشت پرده شکایت از سپنتا نیکنام، می‌گوید بعد از انتخابات عده‌ای از طریق پیامک به او پیشنهاد دادند از عضو زرتشتی شورای شهر یزد شکایت کند چون به عقیده آنان حضور این شخص در شورا شرعی نبوده است. وی افزود: 10 یا 15 روز بعد از انتخابات برخی از کسانی که با افراطیون در تماسند به من پیشنهاد دادند از سپنتا نیکنام شکایت کنم. حتی یکی از دوستان اصولگرا با من تماس گرفت و گفت ما می‌خواهیم دسته جمعی شکایت کنیم و درخواست ابطال انتخابات را بدهیم و از من خواست چون ذی نفع هستم با آنان همراه شوم که من رد کردم. /آرمان

واکنش مهناز افشار به ادعای تخلفات همسرش
 
مهناز افشار در واکنش به ادعای واردات شیرخشک فاسد توسط همسرش گفت: من هیچ فراری از موضوعی كه درباره همسرم مطرح می‌شود نكرده‌ام، چون این كه مطرح می‌كنند شیرخشك فاسد وارد كرده و باعث كشته شدن بچه‌ها شده، جنایتی نیست كه بتوان از كنار آن گذشت. همسر من هفت ماه بابت پرونده‌ای كه برایش تشكیل شده به زندان رفته و پرونده او هنوز باز است و با این فضاهایی که علیه او درست شده بعید نیست محکوم هم بشود ولی اجازه بدهید محکوم بشود بعد ببینید به چه چيزی محکوم شده. افشار تأكید كرد: من یك مادرم، یك انسانم، و این موضوع كه درباره پرونده همسرم مطرح شده برای من قطعا مهم است چون حتما به این فكر می‌كنم كه فرزندم را با چه پولی بزرگ می‌كنم. فرض بگیریم كه من استقلال مالی داشته باشم و از درآمد همسرم ارتزاق نكنم، اما به هر حال باید بدانم همسرم چه انسانی است. مطمئن باشید من هم به اندازه شما پیگیر این موضوع هستم چون وقتی در حال انجام یك فعالیت اجتماعی هستم، پیگیری این موضوع هم جزو فعالیت‌های من محسوب می‌شود. مطمئن باشید من در كنار شما و حتی جلوتر از شما نگران و دغدغه‌مند این موضوع خواهم بود.

پیشنهاد حضور یک جن برای نتیجه گیری در لیگ فوتبال ایران
 
ماجرای مربوط به جادوگری در فوتبال ایران هر لحظه ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و مدیرعامل لیگ یکی در خصوص یکی از پیشنهاداتی که به او شده به گفتگو نشست. علی دهشمند در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شرایط باشگاه آلومینیوم اراک و رقابت‌های لیگ دسته اول گفت: مسائل مالی روی نتایج ما اثر گذاشته و ان شاء الله با تغییرات اوضاع مالی در نیم فصل چند بازیکن جذب می‌کنیم تا به نتایج بهتری برسیم. ما اسپانسری نداریم و زیر نظر کارخانه هستیم. به هر حال شرایط اقتصادی فعلا مطلوب نیست ولی در آینده نزدیک بهبود پیدا خواهد کرد. کارخانه در حال حاضر 800 میلیون تومان هزینه کرده و متأسفانه هنوز مشکلات مالیاتی ما برطرف نشده است.

معاونین استاندار آقایان حسن بیگی، افشون و فیلی در اول فصل با ما جلسه‌ای برگزار کردند و مجمع باشگاه به شرطی اجازه همکاری داده بود که مشکلات ما برطرف شود. اگر آنها سر قول و قرارشان نیستند زودتر به ما اعلام کنند تا تکلیفمان را بدانیم. ما بالاخره انتظار داریم و اگر مشکلات باشگاه حل شود مسیری خواهد بود تا برخی مسائل استان در امر ورزش برطرف شود. دهشمند افزود: کاری به اتفاقات امسال ندارم ولی کلا افرادی وجود دارند که از جهالت برخی استفاده می‌کنند و دکان باز کرده اند. این آقا که گفتم پیشنهاد همکاری داده بود با اینکه همه جا نامش منتشر شده بود دستگیر نشد. در این فصل شخصی به ما پیشنهاد نداده؛ به ما پیشنهاد داده بودند که یک جن را در زمین برای شما در زمین می‌گذاریم تا نتیجه بگیرید! در آن زمان سرپرست آلومینیوم بودم و مخالفت ما با این موضوع باعث شد تا او بگوید آلومینیوم به دسته پایین تر سقوط می‌کند. به هر حال حرف او نهایی نشد ولی به سختی در لیگ یک باقی ماندیم. /ایلنا

عليخاني: مدیران متخلف قالیباف همچنان در شهرداری هستند
 
محمد عليخاني در جلسه علني امروز شوراي شهر در تذكر پيش از دستور گفت سازمان بازرسي كل كشور گزارش های متعددي از تخلفات صورت گرفته در مجموعه شهرداري تهران به شهرداري و شوراي شهر ارسال كرده است. وی ادامه داد: بخشي از اين گزارش ها در دوره قبل به رئيس شورا ارسال شده و به نظر ميرسد قابل دسترس نيست. لذا چون اين گزارشها براي پيگيري به شورا ارسال شده بايد مجددا مورد رسيدگي قرار گيرد. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برخي از اين گزارشها در دسترس است، تأکید کرد: این گزارشات بيانگر تخلُّفات محرض بوده که پيگيري نشده است، به طوري كه تعدادي از مديران كه نامشان در اين گزارش آمده همچنان در مديران ارشد شهرداري حضور دارند. وی تصریح کرد: درخواست ميشود نسبت به پيگيري و كشف اين گزارشهاي از دسترس خارج شده اقدام شود و از شهرداري نيز خواسته ميشود تمامي گزارشات إرسالي از سال ٩٠ تا٩٦ را مورد رسيدگي قانوني قرار دهد تا حقوق شهرداري و شهروندان تضييع نشود و با مديراني كه تخلفاتشان محرض شده است برخورد قانوني شود. /انتخاب

پیشنهاد به ترامپ برای کمک به زلزله زده‌های ایرانی
 
برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور، در توییتی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواست تا خصومت با ایران را کنار گذاشته و به زلزله زدگان ایرانی کمک کند. به گزارش وب سایت نیوزویک، سندرز در توییتی نوشت: ویرانی ناشی از زلزله شب گذشته در ایران وحشتناک است. دل من همراه قربانیان این حادثه است... من امیدوارم ایالات متحده آمریکا به فاجعه دیدگان در ایران کمک کند. همان طور که آمریکا در سال های 2003 و 2012 به کمک زلزله زدگان در ایران شتابید. در زمان تشدید تنش بین دو کشور این اقدام مهمی برای ابراز دوستی خواهد بود.

ولایتی اظهارات حریری را تکذیب کرد
 
علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر مستعفی لبنان عنوان کرد: اینکه حریری اعلام کرده در دیدار اخیر به بنده گفته «ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند»، درست نیست چرا که او اصلا چنین حرفی در آن ملاقات نزد وی افزود: آنچه درباره این ملاقات عنوان شد که ملاقاتی تند و خشن بوده، دروغ بوده و القائات سعودی‌ها و دیگرانی است که مایل نیستند لبنان را در آرامش ببینند. ولایتی گفت: غیر از بنده و حریری، دو نفر از طرف آنان و سفیر ما در لبنان هم در آن ملاقات حضور داشتند . در آن ملاقات حریری می خواست میان جمهوری اسلامی و عربستان وساطت کند، بنده گفتم ما مشکلی با مذاکره نداریم و از آن استقبال می کنیم. مشاور بین الملل رهبر انقلاب تأکید کرد: من همچنین به حریری گفتم که عربستان حدود سه سال است که مردم بی گناه یمن را بمباران می‌کند و غذا و دارو به آنان نمی‌رساند، ۷۰۰ هزار نفر در یمن وبا گرفته‌اند و این موضوع ربطی به سیاست ندارد. به حریری گفتم به سعودی‌ها بگوید که به لحاظ انسانی این مشکلات را برای مردم یمن ایجاد نکنند. /انتخاب

دفن بدون مجوز 100 تن در زلزله کرمانشاه
 
روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه ازدفن بی مجوز دست‌کم 100 جانباخته زلزله خبرداد که باتوجه به صدور 430 گواهی فوت،آمار کشته‌ها حداقل 530 نفراست. /انتخاب

توقیف کیهان کاملا قانونی بود
 
جعفری دولت‌آبادی در مورد اظهارات احمد توکلی مبنی بر غیرقانونی بودن توقیف روزنامه کیهان توسط دادستانی تهران اعلام کرد به موجب ماده ۱۰ آیین‌نامه قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۸۱ موسوم به قانون احیای دادسراها، کلیه اختیارات رئیس حوزه قضایی به دادستان بازگشته و دادستان با توجه به این قانون، می‌تواند در این زمینه اقدام نماید. وی با اشاره به رویه عملی دادستانی پس از قانون احیای دادسراها که بر همین روال بوده است، افزود: بر این اساس اختیارات مصرح در قانون مطبوعات در مرحله تحقیقات مقدماتی و امور مرتبط با وظایف دادسرا بر عهده دادستان است و لذا اقدام اخیر دادستانی مطابق قانون انجام شده است.

کنایه روحانی به مسکن مهر
 
رئیس‌جمهور امروز در بخشی از دیدار از مناطق زلزله زده گفت: نباید در موقع حادثه مچ همدیگر را بگیریم اما در همین سر پل‌ذهاب مسکن‌های مهر را دیدیم که چطور شده‌اند و کنار آن خانه خود مردم است که حتی شیشه آنها نشکسته است. /ایلنا
 
خوشحالی داعشی ها از زلزله کرمانشاه

تروریست های تکفیری که پس از شکست های پی در پی از محور مقاومت در عراق و سوریه نتوانسته اند توفیقی در این جبهه به دست بیاورند از کشته و مجروح شدن مردم ایران و عراق ابراز خوشحالی می‌کنند. این تروریست ها نوشتند: شب تاریک مشرکین در عراق و ایران با خوف و ترس سپری می شود، خدا را شکر 2000 نفر از ایرانیان بر اثر زلزله کشته و زخمی شده اند. /باشگاه خبرنگاران.

افشاگری تکان دهنده در مورد مسکن مهر کرمانشاه

محمدرضا حبیبی عضو نظام مهندسی کرمانشاه: زمان شروع ساخت مسکن_مهر در جلسه‌ای که در کرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت برگزار شد علی نیکزاد در آن جلسه اعلام کرد بخاطر کاهش هزینه‌های مسکن مهر مجریان ذی صلاح در تمام کشور از این پروژه‌ها حذف می‌شوند. در حالی که مجری ذی‌صلاح یکی از کنترل‌کننده‌های اصلی و نماینده دائم کارفرما در ساختمان‌سازی است. همچنین هزینه نرخ نظارت از متری 24 هزار تومان به متری 3 هزار تومان و هزینه ساخت از متری 600 هزار تومان به 300 هزار تومان در مسکن مهر کاهش یافت که همین کاهش قطعاً منجر به کاهش کیفیت و استفاده از مصالح با استانداردهای پایین تر در مسکن مهر سراسر کشور شده است. همچنین هزینه‌های تأمین اجتماعی و شهرداری در مسکن مهر به یک سوم کاهش یافت. / روزنامه ایران

روایت نماینده مجلس از کشته‌های مسکن مهر در مناطق زلزله زده

محمد محمودی شاه‌ نشین، عضو کمیسیون شوراها بعد از بازدید کمیسیون متبوعش از مناطق زلزله زده گفت: بیشترین کشته های شهرستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب متعلق به دو مجموعه مسکن مهر است. به صورت جدی نیاز است دستگاه قضایی و مدعی العموم به این موضوع ورود و با افرادی که دقت لازم را در طراحی، جانمایی، ساخت و ساز و کیفیت مصالح نداشتند به صورت جدی و قاطع برخورد کنند. /خانه ملت

یک حقوقدان: حاضرم شکایت از احمدی نژاد را پیگیری کنم

نعمت احمدی، وکیل دادگستری و حقوقدان گفت: در مسکن مهر شخصا پرونده‌ای را پیگیری می‌کردم که در آن مفهومی با عنوان «سبک‌ سازی» مسکن مهر قید شده بود. وقتی از سبک‌سازی سؤال کردم، پاسخ دادند که به عنوان نمونه اگر در احداث یک ساختمان، به فرض مثال 10 میلگرد باید به کار گرفته شود، طی یک فرمول ریاضی برآورد می‌شد که با 7 میلگرد هم می توان همان استحکام را درست کرد. در حال حاضر اراده ای وجود ندارد که با آقای احمدی نژاد برخورد قانونی شود. از آقای احمدی نژاد به عنوان کسی که مسکن مهر را طراحی و اجرایی کرد، یقینا می‌توان شکایت کرد. شخصا حاضرم به عنوان یک مسأله ملی، این قضیه را پیگیری کنم. اگر از مشکلات مسکن مهر، تأمین دلیل گرفته شود و معایب آن را کارشناسان اعلام کنند، حاضرم به عنوان یک ایرانی،از آقای احمدی نژاد و گروه او شکایت کنم. / اعتماد آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار