کتاب «نقاره خانه» یا ۴۰ روایت عاشقانه از زیارت به قلم محمد عکاف، با مقدمه و تصحیح سادات اخوی توسط انتشارات نشر نسیما با موضوع اشعاری در وصف زیارت امام رضا(ع) منتشر شد.
کد خبر: ۵۲۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 14 November 2017

به گزارش تابناک سمنان،«نقاره خانه» یا ۴۰روایت عاشقانه از زیارت مجموعه شعرهایی است که در وصف زیارت امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) به قلم محمد عکاف و با مقدمه سید محمد سادات اخوی توسط نشر نسیما در ۵۹ صفحه رقعی، مشتمل بر یک مقدمه و اشعار سپید با موضوع زیارت منتشر شد.

عکاف که پیش تر در لباس خبرنگاری آثار متعددی را از خود بجای گذاشته است در این اثر قلم به دست گرفته و خاطرات زیارت امام رضا(ع) را به رشته تحریر درآورده تا این بار در عرصه شعر سپید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. «نقاره خانه» در واقع درد دل‌های عاشقانه و عارفانه در گوشه ای از حرم رضوی است که با زبانی ساده بندگی خدای متعال را طلب می کند و عشق به ائمه معصومان(ع) را به تصویر کلمات می کشد.

نویسنده همانطور که در دیباچه این کتاب نیز ذکر می کند معتقد است حرم امام رضا(ع) در همه جهان یک عاشق اهل بیت(ع) خلاصه می شود و مامنی است برای دل های شکسته ای که به دنبال آرام و قرار می گردند عکاف در این کتاب به روشنی به نرم قلم مختص به خود، روایاتی از دلتنگی های عاشقانه بنده و معبود را در کنار بارگان ملوکتی امام رضا(ع) به تصویر می کشد.

انتخاب اشعار و ترتیب چینش آنها که به نوعی تداعی گر راه افتادن یک مسافر برای عزیمت به زیارت و رسیدن او به بارگاه ملکوتی امام(ع) تا خروج وی از حرم مطهر را می توان نقطه قوت بی بدیل این اثر دانست.

در بخشی از این کتاب می خوانی:

کاروان راهی مشهد است ...

اما چاووشی خوان زمزمه می کند:

هرکه دار هوس کرب بلا بسم الله ...

*

وقت سفر رسید ...

توشه ام خالی است

آنجا یکی هست که توشه ها را پر می کند

هیچ کس دست خالی بر نمی گردد.

*

دخیل بسته ام

دخیل را باز نکن

برای آمدن...

بهانه می خواهم

منبع: مهر
برچسب ها: معرفی کتاب
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار