کد خبر: ۵۲۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 14 November 2017
تا این لحظه حدود 38 ساعت از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه و با شدت بیشتر در قصرشیرین و سر پل ذهاب می گذرد و طبق گزارش ها 413 نفر از هموطنان کرمانشاهی در این حادثه طبیعی جان خود را از دست داده و بیش از 7 هزار نفر صدمه دیده اند.

فاصله شهرهای آسیب دیده در زلزله کرمانشاه با استان های برخوردار از امکانات آواربرداری موجب شد تا ساعاتی کار امداد به زلزله زدگان با تاخیر آغاز شود اما نیروهای هلال احمر، امداد و نجات و اورژانس کرمانشاه از همان دقایق نخست در محل حادثه حضور یافتند.

شدت آسیب زلزله در سر پل ذهاب و قصر شیرین به ویژه در روستاهای این مناطق بیشتر از نقاط دیگر کرمانشاه است و جمعیت زیادی از جانباختگان این حادثه از اهالی این مناطق بوده اند.

168 مصدوم زلزله کرمانشاه در بیمارستان های تهران بستری شدند/آمادگی اورژانس بیمارستان های تهران برای پذیرش مصدومان /شهروندان تهرانی برای کمک رسانی به زلزله زدگان به فرمانداری ها مراجعه کنند

کمبود بیمارستان هایی که امکان خدمات رسانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه را دارند موجب شد تا جمعیت مصدومان و آسیب دیدگان به شهرهای مختلف انتقال داده شوند و تا کنون 237 نفر از مصدومان این حادثه با پرواز وارد تهران شده و در بیمارستان های امام خمینی(ره) و شریعتی تهران بستری شدند.
 
حال مصدومان منتقل شده به تهران خوب است و مدیریت بحران استان تهران با هماهنگ کردن تیم های درمانی و اورژانس بیمارستان ها در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان هستند و همراهان مصدومان کرمانشاهی نیز با هماهنگی مدیریت بحران استانداری ،شهرداری منطقه 6 و آموزش و پرورش در خانه معلم این منطقه اسکان داده شده اند.
 
حسین الماسی مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای انتقال مایحتاج و امکانات نظیر چادر و وسایل گرمایشی برای زلزله زدگان غرب کشور گفت:1400چادر از راه زمینی به کرمانشاه ارسال شده است همچنین دوهزار چادر و اقلام دارویی از فرودگاه امام خمینی(ره) در ساعت 11 امروز و 40 تن اقلام غذایی و دارویی از فرودگاه مهرآباد ارسال شد.

به گفته مدیرکل بحران استانداری تهران ، ارسال 3500 تخته موکت برای کف چادرهای زلزله زدگان و 22 تن پلاستیک برای پوشش چادرها و اقلام خوراکی نظیر خرما،آب و کنسرو و پتو نیز با هماهنگی به کرمانشاه ارسال شده است.

وی ادامه داد: ارسال 12 کامیون حاوی آب معدنی از شهرستان های ری و پردیس به مناطق زلزله زده انجام شده است و ستاد هماهنگی مدیریت بحران زلزله غرب کشور در فرودگاه مهرآباد  با حضور نمایندگانی از اورژانس، هلال احمر، مدیریت بحران استانداری،نیروی انتظامی و راهداری  ایجاد شده است.
 
168 مصدوم زلزله کرمانشاه در بیمارستان های تهران بستری شدند/آمادگی اورژانس بیمارستان های تهران برای پذیرش مصدومان /شهروندان تهرانی برای کمک رسانی به زلزله زدگان به فرمانداری ها مراجعه کنند

الماسی با اشاره به اینکه به دلیل بعد مسافت و اهمیت سرعت امداد، امکان ارسال دستگاه های بزرگ امداد رسان و آوار بردار از تهران میسر نیست تصریح کرد: مدیریت بحران استان تهران در قالب امکانات پشتیبانی درحال ارسال مایحتاج است و سایر امدادها با مدیریت ملی از طریق استانهای همجوار به کرمانشاه انجام می شود. 

به گفته مدیرکل بحران استانداری تهران ارسال مواد غذایی کنسرو شده با تاریخ مصرف و سلامت کامل انجام شده است و شهروندان تهرانی در صورت کمک و ارسال مواد غذایی و مایحتاج برای زلزله زدگان کرمانشاه با فرمانداری شهرستان های خود هماهنگ کنند.

 وی در پایان گفت: اورژانس بیمارستان های طالقانی، امام خمینی، شریعتی، سینا و فیروزگر آماده استقرار مصدومان زلزله کرمانشاه است.

مرضیه محمدی
برچسب ها: زلزله ، کرمانشاه ، سال 96
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار