نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ثواب زیارت اربعین گفت: مکتب امام حسین(ع)، مکتب پرورش انسان‌های مؤمن و انقلابی است.
کد خبر: ۵۲۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 09 November 2017
آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با اشاره به اینکه اهمیت اربعین از چند جهت است، اظهار داشت: اربعین یا عدد چهل در معارف اسلامی جایگاه خاصی دارد و این کلمه چهار بار در قرآن به کار رفته است.

وی بیان کرد: یکی از آن موارد مربوط به میقات حضرت موسی(ع) است که می فرماید «و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر فتم میقات ربه اربعین لیله» یعنی «و با موسی سی شب وعده کردیم و آن را به ده شب کامل نمودیم و وعده پروردگارش چهل شب تمام شد».

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: اهل عرفان گفته اند برای سیر و سلوک ۴۰ شبانه روز مواظبت و مراقبت لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه چله نشینی برای برآورده شدن حاجت، حفظ چهل حدیث یا چهل صباح اخلاص، یا کمال عقل در چهل سالگی از دیگر مصادیق عدد چهل در معارف اسلامی است، افزود: دعا برای چهل مومن یا چهل چهارشنبه رفتن به جمکران یا مبعوث شدن بسیاری از پیامبران در سن چهل سالگی یا همسایگی تا چهل خانه نیز از مصادیق عدد چهل است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه بسیاری از این نمونه ها و موارد در کتاب ها آمده است، اظهار داشت: مرحوم شیخ صدوق در کتاب «ثواب الاعمال» ۵۲ حدیث راجع به ثواب زیارت امام حسین(ع) نقل نموده است از جمله اینکه، امام رضا (ع) فرمود هر کس اباعبدلله علیه السلام را کنار شط فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.

وی با اشاره به آثار تربیتی پیاده روی اربعین افزود: مکتب امام حسین(ع) مکتب پرورش انسان ها است، انسان های پاک و سالم و با صداقت، انسان هایی که در برابر تسلیم الهی یک رنگ هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در مکتب امام حسین(ع) انسان های مومن و انسان های انقلابی تربیت می شوند، تصریح کرد: انسان پرورش یافته در مکتب حسینی تن به ذلت نمی دهد و عزت نفس و آزادگی خود را حفظ می کند.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار