یکی از اساتید دانشگاه های تهران طعمه یک کلاهبردار حرفه ای و همدستش شد و در این سناریو 10 میلیارد تومان از دست داد.
کد خبر: ۵۲۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 08 November 2017
یکی از اساتید دانشگاه های تهران به نام دکتر... با مراجعه به دادسرای ناحیه 33 تهران ،با طرح شکایتی عنوان داشت: شخصی به نام ناصر انصاری پور ضمن معرفی خود به عنوان یکی از مقامات عالی رتبه نظامی و به بهانه حل و فصل مشکلات حقوقی بنده، با دریافت وکالتنامه جهت پیگیری حقوقی مشکلات بنده اقدام به کلاهبرداری و نقل و انتقال غیرقانونی اموال بنده به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کرده است.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 33 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شخصی به نام ناصر انصاری پور ضمن معرفی خود به عنوان یکی از افسران و مدیران عالی رتبه نظامی و همچنین ادعای داشتن روابط نزدیک با مقامات مختلف دولتی و قضایی، از من کلاهبرداری کرده و اموالم را به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان تصرف کرده است.

مالباخته در توضیحات تکمیلی خود به کارآگاهان گفت: یکی از بستگانم در منطقه میرداماد زمینی داشت که برای پیگیری مشکلات حقوقی آن به دفتر وکالتی مراجعه و در این مراجعات با شخصی به نام ناصر انصاری پور آشنا شده بود که خودش را از مدیران عالی رتبه نظامی معرفی کرده است؛ در ادامه و از طریق بستگان خود، با این شخص آشنا شده و وی با ادعای داشتن ارتباطاتِ ویژه و نزدیک با مقامات عالی رتبه کشوری، لشکری و بویژه مقامات دستگاه قضایی مدعی شد که قادر به حل و فصل تمامی مشکلات حقوقی بنده است؛ با این ترفند، وکالتنامه هایی را از من جهت پیگیری مطالبات حقوقی ام دریافت کرد اما پس از گذشت نزدیک به شش ماه متوجه شدم که این شخص با استفاده از وکالت نامه های صادر شده اقدام به نقل و انتقال املاک و زمین های بنده در مناطق 10 ، 11 تهران و همچنین شهرستان رامسر به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کرده است.

مالباخته در خصوص پرداخت بالغ بر یک میلیارد تومان وجه نقد به آقای ناصر انصاری پور نیز عنوان داشت:  در طول مدت شش ماهی که فکر می کردم آقای ناصر انصاری پور در حال پیگیری امورات حقوقی بنده است، وی به بهانه ی پرداخت پول به افراد مختلف در دستگاه های مختلف دولتی و یا قضایی، بیش از یک میلیارد تومان پول نقد نیز از من دریافت کرد که مستندات آن نیز قابل ارائه است.
با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در جعل عناوین دولتی و کلاهبرداری، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این اقدامات غیرقانونی می بایست توسط مجرمی حرفه ای در زمینه جرایم مرتبط با کلاهبرداری انجام شده باشد؛

با بهره گیری از بانک مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی، یکی از مجرمان حرفه ای و سابقه دار به نام قاسم ( متولد 1350 ) مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی تصویر قاسم از سوی مالباخته به عنوان شخصی که خودش را به نام مجعول ناصر انصاری پور و از فرماندهان عالی رتبه نظامی معرفی کرده، کارآگاهان در بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که قاسم حتی دوران خدمت سربازی را نیز سپری نکرده و هیچگونه وابستگی به هیچ کدام از ارگان های مختلف دولتی، نظامی و... ندارد.

هم زمان با آغاز اقدامات جهت دستگیری قاسم، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با انجام اقدامات خاص پلیسی موفق به شناسایی یکی دیگر از مجرمان سابقه دار به نام محمدعلی( متولد 1353 ) شدند که بنا بر اظهارات مالباخته در تمامی جلساتِ خود با متهم اصلی پرونده قاسم، این شخص نیز حضور داشته و پیگیری تمامی امورات بر عهده وی بوده است.

سرانجام با پیگیری های خاص پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که محمدعلی با حضور در یکی از ادارات ثبت در منطقه شمال تهران قصد نقل و انتقال اموال مالباخته و در واقع فروش آن ها را دارد؛ بلافاصله کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی، در ساعت 11:00 مورخه 24/07/1396، با حضور در اداره ثبت اقدام به دستگیری محمدعلی کرده و در بازرسی اولیه از وی موفق به کشف یک وکالتنامه بلاعزل صادره از سوی متهم اصلی پرونده شدند.

محمدعلی با معرفی قاسم به عنوان طراحی اصلی سناریوی کلاهبرداری از مالباخته، عنوان داشت که قاسم به تازگی با تأسیس یک دفتر خصوصی در منطقه باقرخان، دقیقا به همین شیوه و شگرد و با معرفی خود به عنوان یکی از مدیران عالی رتبه نظامی و یا دولتی و طرح ادعاهای دروغین مبنی داشتن ارتباطات ویژه با مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری اقدام به کلاهبرداری از تعداد دیگری از شهروندان کرده است.

با شناسایی دقیق دفتر متعلق به قاسم در منطقه باقرخان، او نیز در مورخه 13/08/1396 دستگیر و پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری چند میلیارد تومانی از شاکی اصلی پرونده اعتراف کرد؛ همچنین دو مالباخته دیگر نیز که قاسم از هر کدام از آنها مبالغی در حدود 500 میلیون تومان به بهانه پیگیری پرونده های آن ها در دستگاه قضایی دریافت کرده بود نیز شناسایی و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم اصلی پرونده در منطقه مهرشهر و محل فعالیت متهمان، اسناد، امهار و مدارک مجعول متعلق به دفترخانه های مختلف تهران کشف و توقیف شده؛ همچنین اقدامات قانونی جهت شناسایی اموال مالباختگان بویژه شاکی اصلیپرونده و استرداد اموال به ایشان نیز در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفته و متهمان با قرار بازداشت موقت و جهت تکمیل تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار