۳۱ درصد ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ سپیدان مربوط به حوادث ترافیکی است.
کد خبر: ۵۲۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸ 07 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:مهدی فرجی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سپیدان گفت: فوریت‌های پزشکی این شهرستان در ۶ ماهه نخست امسال، در هزار و ۹۶۵ ماموریت اورژانسی امدادرسانی کرد که حوادث ترافیکی، بیش از ۳۱ درصد، این ماموریت‌ها را در بر می‌گیرد.

وی افزود: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان سپیدان در ۶ ماهه نخست امسال به ۶۱۵ ماموریت تصادفی و هزار و ۳۵۰ ماموریت غیرتصادفی اعزام شدند.

فرجی با بیان اینکه سه هزار و ۳۲۷ مصدوم در این مدت از خدمات فوریت‌های پزشکی بهره‌مند شده اند، ادامه داد: از مجموع مصدومان حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی، هزار و ۴۹۵ نفر به بیمارستان اعزام و ۳۴۰ نفر به کمک تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به آمار ماموریت‌های غیرتصادفی، از خدمات رسانی به ۱۴۰ بیمار قلبی، ۸۶ بیمار تنفسی، ۸۸ مصدوم حوادث، هفت غریق، ۲۲ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن، ۵۲ مورد سایر مسمومیت ها، ۲۲۷ ترومای غیرتصادفی، ۳۷ مورد اورژانس بانوان و ۶۷۳ مورد سایر بیماری‌ها نام برد.

فرجی بیان کرد: در شِش ماهه نخست امسال، مصدومان حوادث ترافیکی با ۹۹۷ مورد و بیماری‌های قلبی و عروقی با ۱۴۰ مورد، به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را به خود اختصاص داده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سپیدان از خدمات رسانی چهار پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان سپیدان، تصریح کرد: این تعداد پایگاه در شهر اردکان، منطقه "شول" در محور سپیدان به شیراز، منطقه "جلبگیر" در محور یاسوج به سپیدان و روستای "کمهر" واقع است که به صورت شبانه‌روزی، خدمات فوریت‌های پزشکی را به طور رایگان ارائه می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار