عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش از تخریب و خشک شدن درختان باغ اوقاف واقع در منطقه یک تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 07 November 2017
زهرا نژادبهرام در تذکرات پیش از دستور در بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در مورد تخریب و خشک شدن درختان باغ اوقاف واقع در محله اراج اظهار داشت: باغی که امروز با عنوان باغ اوقاف شناخته می‌شود تا سال 1332 تحت مالک حاج میرزا حسین حاج محمدعلی کنی بوده که به دلیل آنکه فرزندی نداشته است. باغ 22600 مترمربعی خود را وقف امور خیریه کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس شواهد و گزارش‌های محلی ملک وقف امام حسین(ع) بوده و شبکه آبرسانی به درختان باغ نیز بر اساس سلسله قنواتی بوده که از دوران گذشته داخل باغ تعبیه شده و البته سال‌هاست که نسبت به لایروبی آنها سهل‌انگاری صورت می‌گیرد.

نژاد بهرام بیان داشت: آنچه نگرانی دوستان محیط‌زیست و منتخبین مردم تهران در شورای شهر را برانگیخته است اصرار سازمان اوقاف بر ایجاد تغییر در کاربری باغ مذکور به کاربری مسکونی است.

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در دوره گذشته نیز مدیریت شهری تفاهم‌نامه دوطرفه‌ای با مالک و شهرداری به‌منظور انجام چنین تغییری تا مراحل پایانی پیش برده بود که با اعتراض مردمی و فشار افکار عمومی به سرانجام نرسید.

وی بیان داشت حتی در سال 1394 آتش‌سوزی مشکوکی در باغ اوقاف رخ داد که به گفته مسئولان وقت تعمدی و از جانب مالک و به‌منظور از بین بردن باغات صورت گرفته بود.

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: اکنون نیز گزارشات دریافتی حکایت‌گر تداوم عدم آبیاری مناسب درختان موجود در باغ فوق‌الاشاره بوده و مالک بخش اعظمی از عرضه باغ را به محل تخلیه نخاله‌های ساخت‌وساز تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار