رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: مدیریت شهری تهران در سال‌های اخیر افتخار یافته که سهم کوچکی در این حرکت بزرگ اربعین حسینی داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 07 November 2017
محسن هاشمی در بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و اربعین حسینی در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین گرامیداشت مذهبی در سراسر جهان تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: حضور میلیون‌ها شیفته اباعبدالله الحسین(ع) که از سراسر جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند موجب شده تا باشکوه‌ترین اجتماع انسانی در بزرگداشت غریب‌ترین و تنهاترین انسان تاریخ شکل بگیرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: گرچه سابقه زیارت اربعین به چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و حضور جابر، صحابه گرانقدر پیامبر اسلام بر مزار سالار شهیدان بازمی‌گردد اما در دهه اخیر و با سقوط حکومت بعثی عراق، اربعین حسینی شکوه و جلالی دیگر می‌گیرد.
 
هاشمی رفسنجانی گفت: مردم ایران اسلامی که سرسلسله دوستداران اهل بیت هستند، در پیاده‌روی اربعین و بزرگداشت حماسه حسینی با شور بی نظیری شرکت می‌کنند و نقش پررنگی در رقم زدن این تصویر شگفت‌انگیز اجتماع انسانی دارند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: زیارت اربعین تنها بخش حماسی و احساسی آن نیست. در زیارت اربعین که قرائت آن یکی از نشانه‌های مؤمن شمرده می‌شود، عبارت مهمی وجود دارد که فلسفه حماسه حسینی را بیان می‌کند.
 
وی ادامه داد: در این عبارت تصریح شده است که سالار شهیدان خون قلبش را برای رهایی امت از جهالت و گمراهی اهدا کرده است.
 
هاشمی رفسنجانی افزود: درس بزرگ اربعین برای ما توجه به بعد آگاهی‌بخشی، روشنگری و معرفت‌شناسانه عاشورا است و اینکه در شور و هیجانات عزاداری و احساسات مذهبی و کمیت هیأت‌ها و تعداد عزاداران فلسفه عاشورا و هدف اصلی سالار شهیدان مغفول واقع نگردد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اضافه کرد: روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم، دفاع از مظلومان در برابر سلطه ظالمان، مراقبت از حقوق عمومی از دستبرد نااهلانی که بر مسند قدرت قرار گرفته‌اند و ارائه تصویر صحیح از اسلام به جامعه مهم‌ترین عناصر حرکت اباعبدالحسین(ع) در کربلا بود.
 
وی بیان داشت: مراسم اربعین حسینی برای ما فرصت بی نظیر و بزرگی است که روایت صحیح و دقیقی از پیام عاشورا پس از 16 قرن به جهان ارائه کنیم و در صورتی که پس از این رسالت مهم برآییم، شرط شیعه و اهل بیت بودن را به جا آورده‌ایم.
 
هاشمی رفسنجانی گفت: مدیریت شهری تهران در سال‌های اخیر افتخار یافته است که سهم کوچکی در این حرکت بزرگ داشته باشد و امسال این حرکت با همراهی شورای شهر تهران و شهردار ادامه خواهد یافت که البته این حضور نباید به معنای خارج کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش خود تلقی شود.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار