سخنگوی سازمان غذا و دارو تشریح کرد:
سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر ضرورت نظارت و پایش فضای بیکران مجازی گفت:هر نامه‌ای که به غیر از منابع رسمی روابط عمومی سازمان غذا و دارو منتشر شود وجاهت قانونی نداشته و مورد تأئید این سازمان نخواهد بود.
کد خبر: ۵۲۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 06 November 2017
سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر قابلیتهای ویژه فناوری های نوین  بویژه در حوزه ارتباطات  که به کیفیت و سرعت  اطلاع رسانی  افزوده است  گفت: دسترسی آسان و فراگیر به ابزار اطلاع رسانی نیازمند مراقبتهای ویژه است.
مهندس محمد هاشمی  اضافه کرد: به نظر میرسد مهمترین ابزارکنترل و هدفمند سازی مدیوم های نوین در گام نخست ارتقاء فرهنگ استفاده آنها باشد که طبیعتا برای نیل به آن باید در پروسه زمانی  تقریبا طولانی اقدامات فرهنگی مستمر صورت گیرد.
وی  همچنین با اشاره به ضرورت نظارت و پایش فضای بیکران مجازی عنوان کرد: تصور عدم کنترل و نظارت و دشواری آن  موجبات گستاخی و سوءاستفاده باصطلاح تفریحی و حتی هدفمند را برای هنجارشکنان و قانون گریزان فراهم می نماید.
مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حفظ امنیت و ایمنی فضای مجازی متولیان خود را دارد و حتما آنها دغدغه ها و چالش های این فضا را شناسایی و رصد کرده اند اما همه جامعه متفق القول هستند که اهتمام بیشتر نسبت به این موضوع  امری ضروریست.
  وی در بخش دیگری از سخنانش  به موضوع شایعه پراکنیهایی که در خصوص فراورده های سلامت چه بصورت مزاح و چه جدی  چه از سر رقابت و انتقام گیریهای شخصی و چه موعظه های مشفقانه منتشر می شود؛ نیز پرداخت.
سخنگوی سازمان غذا و دارو قصدی دیگر خود از طرح این مباحث را در ارتباط با نامه‌هائی که از سوی سازمان غذا و دارو برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر و در فضای مجازی منتشر می شود؛ برشمرد که ممکن است  تصویر اصل نامه یا  دستکاری شده آن باشد.
مهندس هاشمی به ضرس قاطع اعلام کرد: روابط عمومی سازمان غذا و دارو  تنها منبع انتشار صحت و سقم نامه‌های مرتبط با حوزه سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی  است.
وی خاطر نشان کرد: هر نامه‌ای که به غیر از منابع رسمی روابط عمومی سازمان غذا و دارو منتشر شود وجاهت قانونی نداشته و مورد تأئید این سازمان نخواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار