روزهای متوالی آلودگی هوا
پس از پایان هجوم مگس‌های سفید بلافاصله آلودگی هوا بر سر شهروندان تهرانی آوار شد، تابستان را با مگس‌های سفید و پاییز و زمستان را با آلودگی هوا در شهر خاکستری به سر می‌کنیم.
کد خبر: ۵۲۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 06 November 2017
شاخص‌های آلایندگی روز به روز در حال افزایش است، نفس‌ها روز به روز گرفته‌تر می‌شود، تهران روز به روز خاکستری تر می‌شود و آلودگی هوای تهران روز به روز بیشتر.

کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران تشکیل می‌شود، مصوب شده است که کارخانه‌های آلاینده تعطیل شود، فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه ممنوع شود و نهایتا مدارس تعطیل شود.

این گزارش نیاز به مقدمه ندارد، آلودگی هوا را سال‌های سال است که شهروندان با تمام وجود حس کرده‌اند و می‌دانند در 6 ماهه دوم سال  فقط ذرات معلق را استشمام می‌کنند.

از مهرماه با آغاز سال تحصیلی همه مسئولان درباره آلودگی هوای شهر تهران حرف می‌زنند. مسئله مشخص است و راه حل آن نیز مشخص ولی چرا اکثر مسئولان به دنبال پاک کردن مسئله هستند تا حل آن.

موتورسیکلت، خودروهای فرسوده، کارخانجات آلاینده، استفاده از سوخت مازت و دیگر موارد همه از دلایل عمده آلودگر هوا است.4 سال است که قرار موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده از چرخه تردد حذف شوند ولی روز به روز بیشتر می‌شوند.

برای کاهش آلودگی هوا باید قانون اجرا شود

عیسی کلانتری برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران، به صحن علنی شورای شهر تهران آمد و گفت: ما قانون و مصوبه برای کاهش آلودگی هوای شهر زیاد داریم ولی متاسفانه این قوانین اجرایی نمی‌شود.

کلانتری معتقد است برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران باید یک عزم ملی ایجاد شود و همه دست به دست هم دهند و از سازمان خودش این هماهنگی را آغاز کرده است.

هفته‌ای یک ایرباس 500 نفره در تهران سقوط می‌کند

از سوی دیگر علی فراهانی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش می‌گوید: سازمان حفاظت محیط زیست موظف بود برابر قانون ظرف مدت 10 سال شرایط هوا را به کیفیت سالم و قابل تنفس می‌رساند. این در شرایطی است که طرح جامع حمل و نقل شهر تهران نیز به تصویب رسیده است.

متاسفانه در تهران بر اساس آمار در سال 1384 بیش از 10 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا کشته شده‌اند که در سال 1395 این رقم به بیش از دو برابر افزایش یافته است. این بدین معناست که در تهرانی زندگی می‌کنیم که هفته‌ای یک ایرباس 500 نفره در آن سقوط می‌کند و کسی به آن توجهی ندارد. تهران جزو سه شهری که بدترین کیفیت هوا را دارد قرار گرفته است.

تهران در حال حاضر دهمین روز آلوده و در شرایط هشدار را سپری می‌کند هیچ راهکاری به جزء بارش باران وجود ندارد. البته راهکارهای بلند مدت برای کاهش آلودگی هوا وجود دارد که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار