در حاشیه نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران چه گذشت؟
نوزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران در حالی برگزار شد که حواشی جالبی به همراه داشت.
کد خبر: ۵۲۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 06 November 2017
نوزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران امروز در حالی آغاز به کار کرد که رئیس شورای شهر با یک ساعت تاخیر به جلسه آمد و در غیاب یک ساعته او امینی نائب رئیس شورا بر صندلی آقای رئیس تکیه زده بود.

در ابتدای جلسه دو تن از اعضای شورای شهر به نطق پیش از دستور پرداختند و پس از آن محمد علیخانی یکی از اعضای شورا سر درد و دل با آقای شهردار را باز کرد و گفت: آقای نجفی مصلحت شهر تهران را به مردمی واگذار کنید که در صف های طویل انتخابات ایستادند و برای ایجاد تغییر و تحول به اعضای منتخب لیست امید رای دادند.

علیخانی از انتصابات اخیر شهردار تهران ابراز گله کرد و ادامه داد: متاسفانه شما دارید فرصت سوزی می‌کنید و ما فرصت چندانی نداریم که صرف انتصابات مصلحت اندیشانه شما شود.

کدامیک از آقایان در کمیسیون‌های خود تخصص دارند؟

پس از علیخانی نوبت حسن رسولی دیگر عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رسید که معتقد بود: با توجه به ظرفیتی که سازمان ورزش دارد، باید یک عضو از کمیسیون برنامه و بودجه در شورای هماهنگی و نظارت، عملکرد حوزه ورزشی شهرداری تهران را رصد کند.

رسولی از اعضای کمیسیون فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد تا یکی از اعضای 3 نفره ناظر بر حوزه ورزشی شهرداری تهران از کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شود تا این امر به صورت تخصصی دنبال شود.

در این هنگام داد محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی درآمد و خطاب به رسولی گفت: دوستانی که از حضور در کمیسیون برنامه و بودجه صحبت می کنند، بگویند که در کمیسیون و کمیته مربوط به خود چقدر در این زمینه تخصص دارند.

در حالی که صدای حق شناس در صحن شورا بالا رفته بود و همین امر اعتراض هاشمی رفسنجانی رئیس شورا را به دنبال داشت، گفت: در این مواقع فیل برخی از دوستان یاد هندوستان می‌افتد و متاسفانه رفتار مناسبی ندارند.

رسولی در جواب حق شناس گفت: با صحبت های آقای حق شناس، ایشان لطف کنند و برای بودجه ورزش نیز سهمی از درآمد سال 96 در نظر بگیرند.

خط و نشان رسولی و حق شناس برای یکدیگر در حالی به پایان رسید که هاشمی از حق شناس درخواست کرد که صدایش را پایین بیاورد و مابقی اعتراضات خود را در جلسات خصوصی اعضا مطرح کند.

پلمپ درهای ورودی شورا

پلمپ برخی از درهای ورودی رفت و آمد به صحن شورای اسلامی شهر تهران موضوع دیگری است که هنوز علت دقیق آن مشخص نیست و هیچ یک از مسئولان شورای پنجم تاکنون توضیحی در بیان چرایی پلمپ کردن درهای ورودی شورا ارائه نکرده اند.

اقدام به پلمپ درهای ورودی شورای شهر در حالی رخ داده است که اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در شروع به کار خود، به شورای شیشه ای و شفاف معتقد بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار