نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به برگزاری دومین نشست 51 نفره مجمع نمایندگان و اعضای شورای شهر، درباره آلودگی هوا از فعالیت یک کارگروه ویژه برای آلودگی هوای تهران خبر داد که در آن نمایندگان سفارتخانه های خارجی هم حضور دارند.
کد خبر: ۵۲۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 06 November 2017
فریده اولاقباد، با اشاره به برگزاری دومین نشست 51 نفره مجمع نمایندگان و اعضای شورای شهر با استاندار و شهردار تهران در ارتباط با تمهیدات لازم برای آلودگی هوای تهران، اظهارداشت: شهر تهران با چالش‌های اساسی روبرو است، مساله زیست‌محیطی شهر تهران که آلودگی هوا را نیز شامل می‌شود ازجمله این چالش‌هاست؛ دومین نشست 51 نفره مجمع نمایندگان و اعضای شورای شهر در ارتباط با اولویت بندی مسایل شهر تهران و نیز آلودگی هوا برگزار شد و مقرر شده کمیته های تخصصی در مجمع نمایندگان استان تهران تشکیل شود و با اولویت بندی به مسائل و مشکلات مدیریت شهری، فرهنگی و اجتماعی رسیدگی خواهد شد.
وی ادامه داد: ریاست این شورا بر عهده محمدرضا عارف است، در ارتباط با بررسی عوامل موثر در تشدید آلودگی هوا بزودی کارگروه کاهش آلودگی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد که در آن از تمامی سفارتخانه‌ها یک نماینده نیز حضور خواهند داشت.

اولاد قباد تاکید کرد: بخش اصلی آلودگی هوای تهران ناشی از خودروها می‌باشد و بیشتر خودروها نیز تک سرنشین هستند بنابراین مهمترین اقدام و راهکار پیشنهاد شده استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و نیز استحصال انرژی های نو که کمترین آثار و مضرات را از نظر جسمی، روحی و روانی برای مردم تهران داشته باشد. آلودگی هوا بر آلودگی خاک و آب نیز اثرگذار است.
وی تاکید کرد: تقویت خطوط ریلی و مترو از جمله برنامه‌های شورای شهر است و باید این فرهنگ را در مردم نهادینه کنیم که استفاده از خودروی تک سرنشین باعث بروز بیشترین میزان آلایندگی در هوا است البته در برخی ماه‌های سال نیز گرد و غبار و ریزگردهایی که از استان‌های جنوبی و غربی کشور به سمت تهران می‌آیند نیز آلودگی هوا را به مرز هشدار می رساند و به نظر من برای پیشگیری از این آلودگی می‌توان با دیپلماسی سیاسی با کشور عراق برنامه‌ای مشترک طرح کرد.
اولادقباد با عنوان مهمترین راهکارها برای پیشگیری از آلودگی هوا ادامه داد: استفاده از بنزین یورو4 استاندارد مهم است که در کلان شهر تهران و تعدادی دیگر از کلان‌شهرها استفاده می‌شود. فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را باید گسترش داد و نیز استحصال انرژی های نو را باید در نظر گرفت. در برخی کشورها مانند چین فرهنگ استفاده از دوچرخه را دارند و ما نیز می‌توانیم مردم را به استفاده از دوچرخه تشویق کنیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسائل زیست محیطی، آسیب‌های اجتماعی و موارد و مشکلات دیگر شهر تهران در کمیته‌های تخصصی و با تعاملات بین نمایندگان و شورای شهر تهران در حال پیگیری و اولویت‌بندی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار