دیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: 20423 فارغ التحصیل بیکار دانشگاهی برای طرح کارورزی در فارس ثبت نام کرده اند که این تعداد حدود 3 برابر سهمیه کل استان است.
کد خبر: ۵۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 05 November 2017
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:سهراب مختاري در شوراي برنامه ريزي استان فارس با ارايه گزارشي از وضعيت اجراي طرح كارورزي در اين استان گفت: فارس در اين طرح مي تواند 7560 كارورز را از بين فارغ التحصيلان بيكار دانشگاهي داراي شرايط، انتخاب كند.
وي با بيان اين كه فارس و خوزستان بيشترين سهميه جذب كارورز از بين بيكاران را دارند، گفت: براي اين طرح كه دولت يك سوم حقوق كارورز و دو سال حق بيمه را متقبل شد در فارس 20 هزار و 423 نفر ثبت نام كرده اند كه 7441 كارورز مجاز تشخيص داده شدند.
مختاري افزود: همچنين 664 واحد پذيرنده و يا همان كارفرما متقاضي به كارگيري كارورز شده اند و علاوه بر آن 423 درخواست ناقص نيز از سوي كارفرمايان ارایه شده است.
وي گفت: از آمار مذكور براي 216 مورد مجوز صادر شده كه 105 مورد آن منجر به انعقاد قرارداد شده است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي فارس همچنين به ارايه گزارشي از وضعيت تشكيل تعاوني هاي فراگير روستايي با هدف رونق اشتغال در روستاها اشاره كرد و گفت: 296 روستاي هدف جديد شناسايي شده كه از اين تعداد 276 روستا داراي تعاوني هستند و 20 روستا هنوز تعيين تكليف نشده اند.
وي گفت: تعاوني هاي مذكور از اعتبارات ارزان قيمت از محل اعتبارات 5/1 ميليارد دلاري صندوق توسعه ملي برخوردار خواهند شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار