عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، گفت: حق نداریم پل تاریخی میان گذشته و امروز شهر را از میان ببریم، شهر باید به شهر مردم بدل شود نه مدیرانی که برای مردم تصمیم می گیرند.
کد خبر: ۵۱۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 02 November 2017
الهام فخاری ، اظهارداشت: گزارش وضعیت فرهنگی اجتماعی در برخی حوزه ها توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و همچنین سازمان های فرهنگی اجتماعی ارائه شده و بخشی هم از قبل موجود است.

وی افزود: فراتر از مسائلی همچون کمپین ها و موارد دیگر مکانیزم پیشنهاد طرح های فرهنگی اجتماعی و اختصاص بودجه به این طرح ها در قالب خوداظهاری بوده است که به همین دلیل مسئله برای بررسی نحوه هزینه کرد و میزان موثر بودن و به طور کل تفحص در طرح سخت تر و مهمتر می‌شود.

فخاری در پاسخ به اینکه با تغییر مدیریت شهری چه در حوزه شورای شهر و چه در شهرداری و غلبه نگاه فرهنگی در این حوزه چه تغییراتی در مدیریت شهری شاهد خواهیم بود، پاسخ داد: یک محور مهم کار ما در حوزه فرهنگی اجتماعی این است که پل تاریخی میان گذشته شهر با امروز شهر را حق نداریم از میان ببریم و یا در ابهام بگذاریم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد:  وضعیت اجتماعی در سطح مدیریت شهری باید به گونه ای فراهم شود که در زندگی مردم نگرش مثبت و شرایط فرهنگی را بهتر کند نه اینکه مردم آنقدر دچار درگیری های معیشتی و درگیری های اجتماعی باشند که از زیست درست در شهر ناامید شوند.

وی با اشاره به غلبه نگاه سازه محور در مدیریت شهری دوره قبل گفت: رویکرد ما باید به سمت رویکرد انسان محور برود و زندگی مردم در کنار هم نسبت به ساخت سازه ها اولویت داشته باشد. در ساخت سازه ها تاکنون شتابی وجود داشته که اکنون این فرصت ایجاد شده و اکنون تعامل کنیم و ببینیم اصولا این سازه ها برای چه کسانی ساخته شده است و آیا این افراد اساسا خواهان این سازه ها بودند یا نه. شهر باید به شهر مردم بدل شود نه به شهر مدیرانی که می خواهند برای مردم تصمیم بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار