معاون خدمات شهری شهرداری تهران از پیش بینی و تمهیدات ویژه شهرداری تهران برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 02 November 2017
مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) که با حضور مدیران ارشد این حوزه، شهرداران مناطق 7،12،13،14،15،16 و 20، امین عارف نیا مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و دیگر مدیران شهری برگزار شد، بر برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین حسینی در تهران تاکید و اظهار کرد: با توجه به وظیفه کلیدی این معاونت در خدمات رسانی، تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در تهران با عنوان «جاماندگان» اندیشیده شده است.

یزدانی در ادامه پس از ارائه گزارشات مبسوط شهرداران مناطق7،12،13،14،15،16 و 20 و دیگر سازمان ها و شرکت ها در خصوص برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر نقاط تعیین شده برگزار خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی با 60دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفای حریق، 26 دستگاه موتورسیکلت در این مراسم در آماده باش کامل است، گفت: 140نفر نیروی آتش نشان در 35 نقطه مستقر و تمام ایستگاه‌های آتش نشانی در طول مسیر راهپیمایی در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز خدمات رسانی خواهند کرد.همچنین شناسایی نقاط ناایمن و رفع سریع این موضوعات در کمترین زمان ممکن و بازدید از شیرهای هیدرانت در مسیر راهپیمایی از جمله اقدامات این سازمان است.

وی در ادامه به استقرار اکیپ ها و نیروهای شرکت شهربان و حریم بان اشاره کرد و گفت: طبق سنوات گذشته این نیروها در راستای نظم بخشی در مسیرها و نقاط و محورهای تعیین شده مستقر خواهند شد.

یزدانی در ادامه افزود: آذین بندی متناسب با این ایام و اکران طرح ها و تبلیغات فرهنگی بر روی بیلبوردها و پل های عابرپیاده در سطح شهر تهران و نیز مسیر راهپیمایی توسط سازمان زیباسازی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مسیرهای راهپیمایی اربعین حسینی موکب هایی توسط سازمان فرهنگی و هنری برپا و به ارائه خدمات فرهنگی خواهند پرداخت. همچنین در بحث پذیرایی از راهپیمایان در این مراسم نیز از ظرفیت های خیران استفاده خواهد شد.

معاون شهردار تهران به تمهیدات مترو و سازمان اتوبوسرانی برای جابجایی راهپیمایان اشاره کرد و گفت: برای تسهیل در تردد و جابجایی راهپیمایان و پس از پایان مراسم؛ مترو و سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تمهیدات ویژه‌ای را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها و نیز اختصاص 280 دستگاه اتوبوس دو کابین و 100 دستگاه اتوبوس تک کابین در 5 نقطه تهران و در مسیرهای راهپیمایی پیش بینی و با آمادگی کامل در خدمت شهروندان خواهند بود.

وی ادامه داد: ساماندهی متکدیان و دستفروشان در مسیرهای راهپیمایی نیز توسط شرکت شهربان و حریم بان و با هماهنگی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.ضمنا خودروهای شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در نقاط تعیین شده مستقر خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهر تهران نیز در این مراسم به پاکسازی، رفت و روب و نظافت قبل، حین و پس از مراسم اربعین حسینی در نقاط تعیین شده خواهند پرداخت، گفت:همچنین در حین مراسم ضمن پاکسازی مسیرهای تعیین شده، اکیپ هایی نیز جهت جمع آوری پسماند خشک و تر پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:در راستای خدمات رسانی به راهپیمایان هماهنگی های لازم با راهور تهران بزرگ برای اتخاذ تمهیدات ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی انجام و اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار