در هر خانه‌ای که ذکری از اهل بیت شود، خدا و ملائکه به آن خانه نظر می‌کنند و اهل آن خانه مورد رحمت خداوند متعال قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۵۱۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 31 October 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون: شهر اردکان به نام شهر هزار مسجد و قم کوچک و دارالعباد مشهور بوده و از قدیم الایام همه شیعه مذهب بوده اند بنابراین مراسم عزاداری در این شهر با شور و اخلاص خاصی برگزارمی شود. 

در قدیم 3هیئت عزاداری در شهر اردکان در ایام محرم و صفر برای سالار شهیدان، امام حسن(ع) ، امام رضا(ع)  و حضرت رسول (ص) عزاداری می کردند، چند روز قبل از شروع ماه محرم مساجد و حسینه ها وحتی بخش هایی از مسیرها و کوچه های اصلی شهر را سیاه پوش می کردند، درمیان این مراسمات برپایی روضه های خانگی محبان خاص خود رادارد ودرگذشته ای نه چندان دور کوچه ها ومحله وخانه پربود از صدای ذکر وصلوات که متاسفانه امروز کمرنگ شده است.

اما در کنار هیاهوی امروزی وشهرنشینی وسرگرمی مردم در فضاهای مجازی ؛ در مرکز شهر خانه ای با قدمت بسیار خود نمایی می کند نه از لحاظ قدمت ومعماری، بلکه از جهت برپایی روضه های خانگی باقدمتی بیش از یک قرن، دراین خانه کاهگلی بیش از صد سال که روضه ارباب گرفته می شود ودوماه محرم وصفر میزبان ؛ میهمانان وعاشقان ارباب است ودراین صدسال نبوده محرم وصفری که صدای روضه اش قطع شده باشد.

 در هر خانه‌ای که ذکری از اهل بیت شود، خدا و ملائکه به آن خانه نظر می‌کنند و اهل آن خانه مورد رحمت خداوند متعال قرارمی‌گیرند، همچنین روضه‌های خانگی باعث طول عمر و ازدیاد رزق و روزی صاحبان خانه می‌شود ، در روایات آمده است در هر خانه‌ای که قرآن خوانده شود یا خدا یاد شود، نوری از آن خانه به سمت آسمان تلألو می‌کند که ملائکه آن را می‎بینند و آن خانه برای آنان می‌‌درخشد همان‌طور که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند ، یاد اهل بیت نیزمصداق یاد خدا است و مشمول این حدیث می‌شو..

 بانو شاهینی صاحب خانه ای بهشتی میگوید: همسرمرحومم می گفت که این خانه در گذشته ودر زمانهای بسیار دور محل روضه های امام حسین (ع) بوده واین سنت وعشق به سید وسالار شهیدان با گذشت صدسال همچنان ادامه دارد وتا زمانی که چراغ این خانه روشن است باید محفل ومحلی باشد برای گریه کنان اباعبدالله الحسین (ع).

وی گفت: در مجالس روضه خوانی از فردی روحانی با عنوان روضه خوان دعوت می شود و علاوه بر ذکر فضائل و مصائب ائمه اطهار احکام نماز و واجبات  دین را برای زنان بیان می کند.

 بانو شاهینی با اشاره به آثار مثبت سوگواری امام حسین(ع) در قالب روضه خوانی، گفت: بچه های خانواده هایی که مراسم روضه خوانی برگزار می کنند، اجتماعی بار می آیند و ضمن آموختن مهارتهای اجتماعی، راحت تر می توانند با همسن و سالان خود ارتباط برقرار کنند و این کار یکی از آثار مثبت مراسم روضه خوانی در منازل است وکودکان با شرکت در مراسم روضه خوانی مذهبی و خداجو تربیت می شوند،گفت: باید برای تقویت روضه های زنانه تلاش شود.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار