روحانی در دیدار با آمانو مطرح کرد؛
رییس جمهوری در دیدار با آمانو، گفت: تا زمانی نسبت به برجام پایبند و متعهد هستیم که بتوانیم از منافع قید شده در آن بهره مند شویم.
کد خبر: ۵۱۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 29 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی" امروز (یکشنبه) در دیدار با "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به این که آژانس تا این مرحله در نحوه اجرا و ثبات توافق برجام نقش مثبت و سازنده ای داشته است، اظهار داشت: مجموعه همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس کامل و قابل توجه بوده است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب پادمان آژانس، مقررات بین المللی و توافق برجام آماده توسعه همکاری های خود با آژانس است، افزود: اراده ما مبتنی بر انجام همکاری بلندمدت با آژانس در چارچوب مقررات بین المللی است و امیدواریم با توجه به همکاری کامل ایران در سالهای اخیر، آژانس هر چه سریعتر نتیجه نهایی مبنی بر صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران را اعلام کند.

روحانی با بیان این که انتظار داریم آژانس در چارچوب اقدامات و وظایف خود، کمک هایی را که به دیگر کشورهای متعهد به پادمان و ان پی تی در زمینه های مختلف علمی، کشاورزی، حفاظت و پزشکی ارائه می کند در اختیار ایران نیز قرار دهد، بر ضرورت حضور افراد توانمند ایرانی در مسوولیت های مدیریتی آژانس تاکید کرد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه یک کشور هر طور که بخواهد نمی تواند با توافقات چندجانبه و بین المللی برخورد کند، گفت: استحکام مقررات و معاهدات بین المللی بسیار مهم است.

روحانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها اعلام کرده هرگز اولین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می شود، گفت: تا زمانی نسبت به برجام پایبند و متعهد هستیم که بتوانیم از منافع قید شده در آن بهره مند شویم.

رییس جمهور بیان کرد: اعتبار آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک نهاد مهم بین المللی در افکار عمومی جهان بر مبنای این است که بدون تاثیرپذیری از قدرت ها، فعالیت های حرفه ای و فنی خود را به انجام برساند و اینکه برخی از کشورها و مقامات آن ها بخواهند بر تصمیمات آژانس تاثیر بگذارند و اعمال فشار کنند برای ما قابل قبول نیست.

روحانی با بیان این که همکاری های ایران و آژانس باید گام به گام موجب تقویت اعتماد دو طرف شود، گفت: نباید اجازه دهیم برجام به عنوان دستاوردی مهم، خدشه دار شود و باید با همکاری گسترده این تعهد مهم بین المللی را تثبیت کنیم.

رییس جمهور با بیان این که رفتار جدید دولت آمریکا هیچ کمکی به ثبات و امنیت منطقه نخواهد کرد، گفت: مبارزه با تروریسم یکی از مهم ترین اهداف در منطقه به شمار می رود و امروز ثبات و امنیت برای ملت های منطقه بسیار حائز اهمیت است.

"یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی نیز در این دیدار برجام را توافقی بسیار خوب دانست و گفت: امروز بر اساس تلاش های مشترکی که به انجام رسیده می توانیم تاکید کنیم که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب مقررات بین المللی و برجام عمل کرده است.

مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی با تاکید بر این که اکثر مقامات و مسوولان عالی رتبه کشورهای جهان در فضای بین المللی با قدرت از برجام حمایت می کنند، اظهار داشت: اجرای تعهدات و پایبندی به آن ها از سوی همه طرف ها نقش اساسی و حیاتی در ثبات و آینده برجام خواهد داشت.

آمانو با تجلیل از پایبندی جمهوری اسلامی ایران در عمل به تعهدات خود در برجام، بیان کرد: اعتبار آژانس بسیار حائز اهمیت بوده و همچنان بر بی طرفی خود در مواضع، ادامه می دهد و بر اساس حقایق و پادمان ها گزارش های واقعی را ارائه خواهد کرد.

مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی با تاکید بر ضرورت حمایت از پروژه های تحقیقاتی ایران و توسعه همکاری های ایران و آژانس در بخش های مختلف، گفت: از حضور متخصصین ایرانی برای تصدی مسئولیت های مدیریتی در آژانس استقبال می کنیم.

تا زمانی به برجام پایبندیم که از منافع آن بهره مند باشیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار