نماینده مجلس فاش کرد
بشیر خالقی گفت:محیط زیست و منابع طبیعی درباره علت واگذاری غیرقانونی زمین 10 هکتاری به فرد خاص توضیح بدهند.
کد خبر: ۵۱۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 28 October 2017
به گزارش تابناک اردبیل بشیر خالقی در پایان سفر سه روزه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به اردبیل اظهار کرد: جالب است که جمعیت شهرستان کوثر از 50 هزار نفر به کمتر از 22 هزار نفر و خلخال نیز از 91 هزار نفر به 85 هزار نفر کاهش یافته که این نمودی از مهاجرت بی‌رویه در جنوب استان اردبیل است.

به نوشته ایسنا، وی دلیل عمده این مهاجرت ها را نبود اشتغال، کمبود آب در روستاها و فشار منابع طبیعی و محیط زیست برای روستائیان اعلام کرد و بیان داشت: اکثر روستاهای جنوب استان اردبیل خالی از سکنه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه 500 میلیون مترمکعب آب خلخال و کوثر وارد قزل اوزن می شود اما هیچ استفاده ای از این حوزه آبریز نکرده ایم، افزود: بنده چهار بار به وزیر نیرو نامه نوشتم ولی هیچ پاسخی به این نامه ها نداده است و از وزیر جدید نیرو به جد خواهم خواست تا نسبت به انتقال آب حوزه قزل اوزن به اردبیل اقدام عملی و جدی را انجام دهد.

خالقی مرز 90 کیلومتری را با حوزه قزل اوزن یادآور شد و خاطرنشان کرد: برخلاف برخی اظهارنظرها وضعیت سد گیوی مناسب نیست و به رغم سرریز شدن این سد در فصول مختلف به دلیل اجرا نشدن شبکه این سد بهره برداران به ویژه باغداران منطقه گله مند این وضعیت هستند.

وی با انتقاد از محیط زیست و منابع طبیعی که مانع بزرگی را در چرای دام دامداران به وجود آورده اند گفت: این دستگاه ها بهتر است علت واگذاری زمین 10 هکتاری را به فرد خاص با توصیه تعدادی از مدیران اعلام کنند که حتی با پافشاری برخی از دستگاه ها برای این اراضی سند صادر شده که اقدامی خلاف قانون محسوب می شود.

نماینده مردم جنوب استان اردبیل تصریح کرد: چنین اقداماتی پول از کیسه خلیفه بخشیدن است و ما به شدت از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شاکی هستیم که چنین واگذاری غیرقانونی را برای برخی نورچشمی ها انجام داده است. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار