نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی از اتمام ۳۵ درصد کمربندی دماوند، خبر داد و گفت: امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم یکی از باندهای آن را به بهره برداری برسانیم.
کد خبر: ۵۱۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 28 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "قاسم میرزائی نیکو" از هدف گذاری رفع مشکلات عمرانی، بهداشتی، کشاورزی، آب و گردشگری شهرستان های فیروزکوه خبر داد و افزود: اگر بتوانیم این خواسته های اصلی شهرستان دماوند و فیروزکوه را پیگیری کنیم، نتایج روشنی برای شهروندان کسب خواهیم کرد.

وی گفت: بیشترین مطالبه مردم شهرستان های فیروز کوه و دماوند عمدتا بحث اشتغال بوده، که یکی از گرفتاری های تمامی مردم است.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص تقسیم آب روستاییان، افزود: با آمدن وزیر معرفی شده از طرف هیئت دولت و این مشکلی که به سیاست های کلی وزارتخانه مربوطه دارد، مشکل آب روستاییان باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا دماوند و فیروزکوه از حاصل خیزترین نقاط در رابطه با کشاورزی، دامپروری و تولیدات محصولات درختی هستند و سهم قابل توجهی از محصولات درختی، کشارزی و دامپروری کشور را با خود اختصاص می دهند.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی سپس به کمبودهای مسائل بهداشتی این ۲ شهرستان اشاره کرد و گفت: فیروزکوه هنوز یک بیمارستان چند تختخوابی ندارد، دلیل وزارت بهداشت و درمان هم این است که جمعیت لازم را نداشته و نمی تواند استاندارد های لازم را داشته باشد، جمعیت شهرستان فیروزکوه ۳۸ هزار نفر و دماوند ۱۵۰ هزار نفر است، که در تابستان این جمعیت ها به ۲ برابر افزایش پیدا می کند، افراد مهاجری از اتباع افغانی در دماوند و اطرف این شهرستان ساکن هستند که حدود ۳۰ هزار جمعیت را افزایش می دهند و مجبور هستیم که خدماتشان را تامین بکنیم.

وی در ادامه بیان کرد: بیمارستان سوم شعبان و بیمارستان حضرت فاطمه(س) در حال افزایش تجهیزات هستند و نیاز های اصلی دماوند را برطرف می کند، که اگر تکمیل شود دارای ۱۲۰ تخت خواب خواهد بود، اما در رابطه با فیروزکوه به دلیل دوری از شهر تهران مشکلات بخش درمان هم چنان وجود دارد.

میرزائی نیکو در خصوص محورهای مواصلاتی فیروزکوه و دماوند نیز، گفت: محور اصلی که مجموعه تهران، رودهن، فیروزکوه و دماوند را به سواد کوه متصل می کند، آزادراه و محور خوبی است، البته ۲ نقطه ایستایی داریم، که در دولت یازدهم استارت عملیات اجرایی اصلاح این نقاط زده شد.

وی در پایان بیان کرد: ۳۵ درصد کمربندی دماوند به اتمام رسیده است و امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم یکی از باندهای آن را به بهره برداری برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار