معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان دلیل شیوع مصرف ماده مخدر «گل» بین جوانان را عوارض کمتر آن نسبت به تریاک، حشیش و شیشه عنوان کرد و با بیان اینکه هنوز پژوهش جامعی در مورد پیامد مصرف «گل» در کشور صورت نگرفته است، عنوان کرد: باید هشدارسازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف مواد مخدر تقویت شود.
کد خبر: ۵۱۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 25 October 2017
معاون فرماندار همدان با بیان اینکه جهاد کشاورزی همدان تاکنون با مواردی از کشت ماده مخدر «گل» در همدان برخورد نکرده است، گفت: گزارش مستندی از کشت گیاه مخدر«گل» در همدان وجود ندارد.

به گزارش مهر، علی‌اصغر ناظری‌پور در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با اشاره به ابراز نگرانی دستگاه‌ها در خصوص شیوع مصرف ماده مخدر «گل» بین نوجوانان، جوانان و دانشجویان، اظهار داشت: درحالیکه عنوان شده شیوع مصرف ماده مخدر گل تشدید شده و نگران‌کننده است اما تاکنون آمار و مراجعاتی برای درمان ناشی از مصرف این ماده مخدر به بهزیستی دریافت نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان دلیل شیوع مصرف ماده مخدر «گل» بین جوانان را عوارض کمتر آن نسبت به تریاک، حشیش و شیشه عنوان کرد و با بیان اینکه هنوز پژوهش جامعی در مورد پیامد مصرف «گل» در کشور صورت نگرفته است، عنوان کرد: باید هشدارسازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف مواد مخدر تقویت شود.

وی به کشفیات مواد مخدر در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه جهاد کشاورزی همدان تاکنون با مواردی از کشت ماده مخدر «گل» در همدان برخورد نکرده است، گفت: تنها یک مورد مربوط به کشت بوته‌ای و پراکنده در یکی از شهرستان‌ها گزارش شده که پلیس با آن برخورد کرده است.

جهاد کشاورزی همدان در خصوص کشت مخدر «گل» مراقبت لازم را دارد

ناظری‌پور با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی همدان در خصوص کشت مخدر «گل» مراقبت لازم را دارد، افزود: همدان شرایط خاص و بحرانی در خصوص مصرف ماده مخدر «گل»   ندارد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه مصرف ماده مخدر گل در آخرین رتبه‌بندی مصرف مواد مخدر قرار دارد، عنوان کرد: مرکز MMT دانشگاه علوم پزشکی آمارهای این بخش را در اختیار دارد.

سیاوش رهبر به وجود ۱۰ مرکز MMT در شهرستان همدان اشاره کرد و بابیان اینکه امسال یک‌هزار و ۴۰۴ نفر در مراکز MMT شهرستان همدان پذیرش شده که ۱۵ نفر گل مصرف کرده بودند، گفت: در مراکز تحت نظارت بهزیستی همدان نیز ۳ هزار و ۷۷۵ نفر پذیرش شدند که از مجموع پذیرش شدگان، ۱۰۵ نفر سابقه مصرف ماده مخدر گل داشتند.

مصرف ماده مخدر گل هنوز به مرز نگران‌کنندگی نرسیده است

رهبر با بیان اینکه در شهرستان همدان مصرف ماده مخدر گل هنوز به مرز نگران‌کنندگی نرسیده است اما باید اقدامات لازم انجام شود، گفت: مرکز سرپناه شبانه زنان همدان با ظرفیت ۲۰ نفر به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز با اشاره به کشف ۴۴ کیلوگرم تریاک در همدان طی سالجاری، گفت: طی هفت ماه نخست امسال بیش از ۳.۷ کیلوگرم هروئین و ۶۹۰ گرم شیشه در همدان کشف شده است.

هادی نجفی از انهدام ۱۶ باند مواد مخدر طی این بازه زمانی و جمع آوری ۳۸۰ معتاد از سطح شهر خبر داد و گفت: تعداد دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر نیز از ۲ هزار و ۲۶۲ نفر در سال گذشته به ۲ هزار و ۳۲۰ نفر در سال جاری رسیده است.

«گل» با تغییر ژنتیک در شاهدانه تولید می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه «گل» ماده مخدر جدیدی نیست بلکه با تغییر ژنتیک در شاهدانه تولید می‌شود، افزود: در بخش‌های مرکزی و شراء کشت پراکنده گیاه «گل» گزارش شد که به مرحله برداشت نرسید و منجر به دستگیری افراد شد.

نجفی با اشاره به جمع‌آوری ۱۶۰ نفر معتاد در شهریورماه از تپه «پیسا» همدان، اظهار داشت: تجمع معتادان در این منطقه به دلیل ناامن کردن سطح شهر برای معتادان است.

وی اضافه کرد: شهرداری همدان همکاری خوبی در جمع‌آوری معتادان متجاهر در ساعات شبانه و انتقال آنها به گرمخانه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه همدان بابیان اینکه در اعتیاد، فرد معتاد، خانواده، محیط و توزیع‌کننده درگیر هستند، گفت: باید برای درمان معتادان از آنها حمایت شود.

صادق نظری با بیان اینکه هزینه یک دوره برای ترک اعتیاد در کمپ‌ها ۶۴۰ هزار تومان است به شناسایی ۱۴۵ توزیع‌کننده اصلی در همدان اشاره کرد و گفت: باید برای خانواده‌های دارای معتاد کلاس‌های آموزشی چگونگی برخورد با معتاد برگزار شود.

وی با بیان اینکه در برخی محله‌های همدان که بیشتر درگیر موضوع اعتیاد و مواد مخدر هستند کارهای مقابله‌ای آغاز شده است، گفت: باید با ایجاد فضای ایجابی، گام به گام همراه مردم این کار انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار