شهردار سابق ابرکوه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد چهارساله خود در جایگاه شهردار ابرکوه، گفت: فقر و ضعف ابرکوه حاصل سال‌ها مشکل است و نمی‌توان هیچ شخص خاصی را به کم کاری و کوتاهی متهم کرد.
کد خبر: ۵۱۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 24 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»حسین حاتمی که به مدت چهار سال در جایگاه شهردار ابرکوه به گفته خود توفیق خدمت‌رسانی به مردم این شهر را داشته است،  ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد مجموعه شهرداری در سال‌های اخیر، به بیان دستاوردهای این مجموعه پرداخت و پارامترهای پیشرفت را برای آینده آن معرفی کرد.

حاتمی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی، اظهار کرد: امروز عده‌ای از غیورمردان ایران به‌عنوان مدافعان حرم از مرزهای اسلام دفاع می‌کنند وعده‌ای نیز در حوزه‌های دیگر همچون سازندگی، علمی، فرهنگی و اجتماعی مجاهدت کرده و تلاش می‌کنند رسالت خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی بابیان اینکه مشکلات یک شهر را نمی‌توان یک‌روزه حل کرد، یادآور شد: ابرکوه مشکلاتی دارد که به یک حوزه و یک دوره خاص، محدود نمی‌شود و این ضعف و فقر حاصل سال‌ها مشکل است که گریبان گیر ابرکوه بوده است.  نمی‌توان هیچ شخصی را به کوتاهی و کم‌کاری متهم کرد، چراکه هر شخص در زمان مسئولیت خود از تمامی توان خود و امکانات موجود جهت رفع مشکلات استفاده کرده است.

شهردار سابق ابرکوه، تصریح کرد: در سال‌های اخیر بحث ساماندهی حوزه اداری مالی و هوشمند کردن شهرداری، عمران، فضای سبز و خدمات شهری ازجمله بخش‌هایی بود که برای هرکدام برنامه‌های ویژه‌ای طراحی و با همکاری تمامی کارکنان و کارگران قسمتی از آن محقق شد.

افزایش چهار برابری بودجه شهرداری در سال 96

حاتمی ضمن اشاره به کمک‌های دولتی به شهرداری در سال جاری، گفت: با توجه به درآمد شهرداری از محل ارزش‌افزوده در سال 91 کل بودجه شهرداری بالغ‌بر 2 و نیم میلیاد تومان بود که این عدد در سال 96 به 8 و نیم میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در رابطه با عملکرد شهرداری ابراز کرد: فضاسازی پیاده‌روها، حصارکشی، نقاشی دیواری، آسفالت مسکن مهر، شهرک ولایت، روکش آسفالت خیابان نسفی، بلوار امام رضا (ع)، خیابان نظامیه و ...، احداث معابر جدید ازجمله خیابان امام هادی (ع)، خیابان فجر، بلوار آزادگان ازجمله اقدامات انجام‌شده در حوزه عمران و شهرسازی است.

شهردار سابق ابرکوه اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت در یک حوزه و عدم توجه به بخش‌های دیگر موجب توسعه ناهمگون می‌شود، شهرداری ابرکوه فعالیت خود را در حوزه کالبد شهری محدود نکرده و اقدامات مختلفی نیز در حوزه فرهنگ و تأسیسات شهری انجام داده است. ضمن اینکه حوزه عمران شهری و فرهنگ اجتماعی بخش‌هایی بودند که حساسیت بیشتری داشته و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

بازگشت به مرکز شهر از سیاست‌های شهرداری

حاتمی پیگیری پروژه میدان میوه و تره‌بار و پیشرفت 30 الی 40 درصدی آن، استانداردسازی، گاز کشی، تمام‌اتوماتیک کردن دستگاه‌های کارخانه آسفالت، خرید و نوسازی ماشین‌آلات، راه‌اندازی کشتارگاه با احداث سیستم پیش‌تصفیه و پیش سرد، تصویب طرح مجتمع فرهنگی مذهبی امامزاده احمد (ع) و پارک امام علی (ع) را از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری عنوان کرد.

وی سیاست‌های شهرداری را بر پایه بازگشت به مرکز شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری تلاش کرد تا با تمام توان در حوزه میراث فرهنگی فعالیت کند که در همین راستان به آزادسازی هزاران متر زمین در اطراف آثار تاریخی اقدام کرد. ضمن این‌که تعبیه مسیر گردشگری و در نظر گرفتن حرائم آثار تاریخی را در طرح تفصیلی شهر مدنظر قرار داده‌شده است.

شهردار سابق ابرکوه ضمن برشمردن فعالیت‌های صورت گرفته در بخش فضای سبز و خدمات شهری تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در شهرداری رخ داد تشکیل یک شرکت متشکل از کارگران بود که با حذف واسطه بین آنان و شهرداری، راندمان کار، کیفیت و رضایت کارگران افزایش یافت. بهره‌گیری و تعامل با شرکت‌های بومی (به‌جز موارد مصرح قانونی و مواردی که نیروی متخصص آن در داخل وجود نداشت) یکی از وظایف ما در تربیت بخش خصوصی بود که شهرداری به‌خوبی آن را انجام داد.

حذف واسطه بین شهرداری و کارگران در خدمات شهری

حاتمی بابیان اینکه امروز شرایط شهرداری قابل‌قبول‌تر از 4 سال قبل است، خاطرنشان کرد: کار در حوزه شهرداری هرروز سخت‌تر و کارشناسانه‌تر از قبل می‌شود که در این رابطه اگر بر طبق طرح‌های از پیش تعریف‌شده حرکت نکنیم، شهر به بیماری‌هایی مبتلا می‌شود که ناشی از تصمیمات غلط است؛ اما شهرداری امروز توانمندتر و باانگیزه‌تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد و 4 سال پُرافتخار دیگر را در کارنامه خود ثبت می‌کند.

وی عنوان کرد: تکیه نکردن به مسائل مالی و توجه به مسائل اجتماعی فرهنگی به‌عنوان زیرساخت‌های توسعه، توجه به عملکرد شورای اسلامی شهر و نقش این نهاد در تعامل بین ادارات و پیگیری مسائل، همدلی بین کارکنان و احساس تعلق آنان به شهرداری، داشتن طرح‌های کارشناسی شده به‌عنوان نقشه راه، ارکان اصلی موفقیت در شهرداری محسوب می‌شوند.

بیشترین مطالبات مردم از شهرداری مربوط به خدمات شهری است

شهردار سابق ابرکوه اذعان کرد: مهم‌ترین مطالبات مردم از شهرداری مربوط به خدمات شهری، ایجاد فضای سبز و پارک، تکمیل شبکه و تأسیسات شهری است. وضعیت مالی شهرداری نسبت به گذشته بهتر شده، اما هنوز پاسخگوی تمام نیازها نیست، لذا مسئولین باید با اتکاء به روش‌های نوین تأمین مالی و مشارکت، زمینه رسیدگی به مطالبات مردم را فراهم کنند.

حاتمی بابیان اینکه نتیجه اقدامات حوزه شهرسازی در کوتاه‌مدت قابل‌مشاهده نیست، گفت: قطعاً وضعیت فعلی تا وضعیت مطلوبی که شایسته مردم این شهر باشد بسیار فاصله دارد، اما مجموعه شهرداری تاکنون تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به کار گرفته است. دستاورد 4 ساله شهرداری این است که اتفاقات رخ‌داده در ساختار شهرداری باعث شده است امروز این مجموعه افق‌های بلندتر، برنامه‌های بیشتر و بزرگ‌تر را برای خود تعریف کرده و انتظارات از آن بیشتر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار