رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری ورامین و استان تهران گفت:تا زمانی که تولید ما سنتی است نمی‌توانیم با دنیا رقابت کنیم، همچنانکه در بحث کشاورزی و حتی مسائل صنعتی بهترین تولیدات را داریم ولی نمی‌توانیم آن را به دنیا ارائه کنیم.
کد خبر: ۵۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 23 October 2017
ساعتی قبل جلسه شورای فرماندهی و شورای عالی قشر شهرستان ورامین با حضور برخی مسئولان و اعضا بسیج کارگری شهرستان در محل کارخانه شیر وارنا برگزار شد.

حسینعلی شیبانی در این جلسه با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که از تولید کنندگان خود بیش از 4 درصد سود می‌گیرد اظهار داشت: در هیچ جای دنیا وضعیت به این شکل نیست، در همه دنیا مالیات را از افرادی می‌گیرند که سرمایه خود را وارد بانک می‌کنند؛ ولی در کشور ما مالیات را از تولیدکنندگان می‌گیرند، و این ضعف ما است.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر چنین جلساتی در برطرف کردن مشکلات تصریح کرد: رفع مشکلات زمانی محقق خواهد شد که در این جلسات مصوباتی داشته باشیم و آنها را محقق کنیم، امروز متأسفانه بعضی از کارخانجات ما نقدینگی دارند ولی به دلیل ضعف‌های مدیریتی و تولیدی با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه هستند.

رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری ورامین و استان تهران  با بیان اینکه ما در شهرستان ورامین توان این را نداریم که اگر یک واحد تولیدی تعطیل شد بتوانیم سریع هزار شغل را جایگزین آن کنیم عنوان کرد: تا زمانی که تولید ما سنتی است نمی‌توانیم با دنیا رقابت کنیم، نمونه این مسئله را می‌توانی در بحث کشاورزی و حتی مسائل صنعتی مشاهده کرد؛ چراکه بهترین تولیدات را داریم ولی نمی‌توانیم آن را به دنیا ارائه کنیم.

شیبانی در پایان با اشاره به آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشوا جهت ارائه خدمات پژوهش مدیریتی به تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: این قابلیت را داریم که مسائل و مشکلات را برطرف کنیم به آن شرط که تولیدکنندگان مشکلاتشان را با ما در جریان بگذارند، ندیده‌ایم که کارخانه‌داری به دانشگاه مراجعه کند و اعلام کند که چه مشکلاتی دارد تا ما بتوانیم آن را به صورت علمی برطرف کنیم.

باید در برطرف کردن مشکلات صنایع از نخبگان استفاده کنیم

در ادامه جلسه باقر میناوند رئیس سازمان بسیج کارگری استان تهران اظهار داشت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که در زمینه برطرف کردن مشکلات صنایع از علم روز و نخبگان استفاده کنیم؛ چراکه زمانی که بخشی از تحقیقات بر روی مسائل تولیدی انجام شود می‌توانیم مشکلات را به صورت ریشه‌ای برطرف کنیم.

وی سپس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح در شورا، پیگیری و حل مشکلات مردم و تولیدکنندگان است تصریح کرد: این وظیفه بسیجیان است که مطالبات مردم را پیگیری کنند تا بتوانند خدمتی به مردم ارائه کنند، و در حال حاضر کمیته‌های مختلف در شورای قشر بسیج وجود دارد که اعضای آن در کمیسیون‌های مختلف شهرستان حضور دارند و تولیدکنندگان می‌توانند مشکلاتشان را در این کمیته‌ها عنوان کنند تا از طریق آنها مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: مشکل بسیاری از کارخانه‌های ما در سراسر کشور این است که سنتی کار می‌کنند در صورتی که بازار داخلی و جهانی دیگر پاسخگوی آن سیستم سنتی نیست؛ و در عین حال کارخانجاتی هستند که محصولاتشان کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند در بحث صادرات نیز ورود پیدا کنند که ما آمادگی داریم در این زمینه نیز ورود پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار