دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک با اشاره به پلمپ ۳۱ کارگاه دباغی غیرمجاز در این شهرستان گفت: واحدهای پلمپ شده می‌توانند با اخذ حداقل مجوزهای لازم از نهادهای مربوط به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر این صورت تمامی آن‌ها تعطیل می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 19 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "حجت‌الاسلام والمسلمین احدالله سینکایی" اظهار داشت: تمام واحدهای آلاینده محیط زیست اعم از دباغی و غیره که خطراتی را برای سلامتی همشهریان به دنبال داشته باشد فرصت دارند یا واحدهایشان را به شهرک صنعتی چرمشهر انتقال دهند.

وی افزود: واحدهای پلمب شده می‌توانند با اخذ حداقل مجوزهای لازم از نهادهای مربوطi به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر این صورت تمامی آن‌ها پلمب و تعطیل می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ورامین و قرچک نیز با بیان اینکه در مجموع 58 واحد کارگاهی دباغی در قرچک فعالیت دارند تصریح کرد: با تحقیقات صورت گرفته و اخطارهای داده شده به کارگاه‌های دباغی و با دستور دادستان شهرستان قرچک، 31 کارگاه دباغی آلوده‌کننده محیط زیست پلمب شدند.

"منصور گل‌محمدی"  تصریح کرد: برای این کارگاه‌ها اخطارهای لازم در زمینه رعایت ملاحظات زیست محیطی صادر شده بود؛ اما متأسفانه از سوی مسئولان این کارگاه‌ها اقدام مؤثری صورت نپذیرفت و پس از گذشت حدود دو سال از اخطارها و فرصت‌هایی که به آن‌ها داده شد، مجبور به اخذ دستور دادستانی برای پلمب و تعطیلی کارگاه‌ها شدیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ورامین و قرچک، بیان کرد: اداره حفاظت محیط زیست حسب وظایف قانونی خود مراتب را به مراجع قضایی ارجاع داد که با پیگیری‌های قضایی به عمل آمده با دستور صریح مقامات قضایی نسبت به پلمب این کارگاه‌ها اقدام شد.

گل‌محمدی افزود: با عنایت به حساسیت موضوع که همان سلامت زیست محیطی شهروندان است مجموعه مدیران شهرستان تصمیم به تعطیلی کارگاه‌ها و انتقال آن‌ها به شهرک صنعتی چرمشهر گرفتند.

وی در پایان بیان کرد: در جلساتی که با مسئولان ذی‌ربط داشتیم قرار بر این شد که کمک‌هایی نیز برای انتقال این واحدها به چرمشهر درنظر گرفته شود تا کارگران این واحدها هم خسارت ناشی از بیکاری را متحمل نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار