دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با تقدیر از یک دستور مهم دادستان کل کشور و دادستان‌ تهران گفت: سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر به دلیل سرطان می میرند که از مهمترین دلیل آن استعمال سیگار و قلیان است.
کد خبر: ۵۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 19 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمد رضا مسجدی" با اشاره به اینکه سالانه 7 هزار میلیارد تومان هزینه درمان سرطان می شود، اظهار داشت: سالانه 50 تا 60 هزار نفر در کشور بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند که از عوامل اصلی بروز آن استعمال سیگار و قلیان است. 

مسجدی در ادامه با تقدیر از دستور دادستان کل کشور مبنی بر برخورد با عرضه قلیان، افزود: در حال حاضر نزدیک به 300 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارند و سالیانه 90 هزار بیمار دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه داروی این بیماران سالیانه بیش از دو هزار میلیارد تومان و هزینه‌های کلی درمان آنان 7 هزار میلیارد تومان است و اگر راه‌حل جدی برای کنترل و مبارزه با استعمال مواد دخانی پیدا نشود، این آمار و ارقام به مرحله بحرانی خواهد رسید.

مسجدی با اظهار تاسف از شکسته شدن قبح قلیان و حضور این محصول آسیب‌رسان در میان خانواده‌ها ادامه داد: دستور دادستان کل کشور و دادستان‌های تهران، قم و کرج در رابطه با ممنوعیت عرضه قلیان، ارزنده و ستودنی است. چه خوب است که اینگونه حرکت‌ها در سراسر کشور در دستور کار مسوولان مربوطه قرار گیرد تا علاوه بر اجرای بی چون و چرای قانون مبارزه با دخانیات، شاهد کاهش هزینه‌های درمان و ایجاد نسل کارآمد و سالم در آینده باشیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار