کد خبر: ۵۱۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 18 October 2017
کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص قضاوت داور عمانی دیدار پرسپولیس و الهلال، گفت: همه کارشناسان داوری و هواداران فوتبال، این را به خوبی می دانند که دوار عمانی سوت های به اشتباه و به ضرر پرسپولیس به صدا در آورد ولی کاری نمی توان انجام داد و شک نداشته باشید که داور عمانی در خصوص تصمیماتی که در جریان بازی گرفت صد در صد مقصر است.

"نوید مظفری" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در خصوص خطای "محمد انصاری" در دیدار شب گذشته پرسپولیس و الهلال که موجب شد داور عمانی به نفع الهلال پنالتی اعلام کند، اظهار داشت: این خط در پشت محوطه جریمه رخ داد و داور عمانی به اشتباه خطای پنالتی را اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به این داور بازی از کمک خودش هم نظر خواهی در مورد خطا گرفت؛ جای تعجب داشت که کمک وی چون اشراف بهتری به صحنه داشت؛ چطور نتوانست که داور را متقاعد کند که خطا پشت محوطه جریمه رخ داده است و پنالتی نیست. 

مظفری در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست که در بازی بین المللی از ویدئو چک استفاده شود تا این چنین با سرنوشت تیم ها بازی نشود؟ گفت: در بعضی از کشورها از ویدئو چک استفاده می شود ولی هنوز فراگیر نشده است.

وی افزود: هزینه های استفاده از ویدئو چک خیلی بالا است و این یکی از مشکل های پیش  روی فوتبال است. 

این کارشناس داوری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در کشوری همچون آلمان از ویدئو چک در مسابقات فوتبال استفاده می شود و اگر این موضوع جوابگو باشد و بررسی های فیفا در این خصوص به نتیجه برسد؛ بدون شک در آینده، استفاده از ویدئو چک در مسابقات فوتبال فراگیر خواهد شد. 

مظفری در خصوص صحنه ای که در نیمه دوم بازی رخ داد و شوت بشار رسن در بین راه به دست مدافع الهلال برخورد کرد، گفت: این صحنه بدون شک، پنالتی بود و متاسفانه این صحنه از دید داور عمانی پنهان ماند.

این کارشناس داوری در پاسخ به این پرسش که گفته می شود که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قصد دارد از دوار عمانی به فیفا شکایت کند؛ آیا با شکایت پرسپولیس از داور و معلوم شدن اشتباهات وی، فیفا چه تصمیمی خواهد گرفت، اظهار داشت: بازی تمام شده و نتیجه بازی هم مشخص شده و با شکایت پرسپولیس از داور اتفاقی نمی افتد و اینطور نیست که با مشخص شدن تصمیمات اشتباه داور این انتظار را داشته باشیم که در خصوص بازی پرسپولیس و الهلال از سوی فیفا تصمیمی اتخاذ شود.

مظفری در ادامه بیان کرد: همه کارشناسان داوری و هواداران فوتبال، این را به خوبی می دانند که دوار عمانی سوت های به اشتباه و به ضرر پرسپولیس به صدا در آورد ولی کاری نمی توان انجام داد و شک نداشته باشید که داور عمانی در خصوص تصمیماتی که در جریان بازی گرفت صد در صد مقصر است. 


پرسپولیس با شکایت از داور راهی را به پیش نمی برد/ سناریو اشتباهات داوری و شکایت های نافرجام باشگاه ها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار