عضو فراکسیون زنان، فضای مجلس را برای حضور وزیر زن در وزارت علوم را مثبت ندانست و گفت: تنها معرفی کافی نیست، بلکه گزینه نهائی علاوه بر تأئید مسئولین، می بایست از سوی جامعه دانشگاهی هم مورد پذیرش واقع شود.
کد خبر: ۵۱۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 18 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "معصومه آقاپور علیشاهی" در خصوص احتمال معرفی وزیر زن برای وزارت علوم، گفت: برای انتخاب وزرا شاخص های متفاوتی وجود دارد و علاوه بر این که فرد می بایست از سوی مسئولین نظام مورد تأئید باشد، باید از سوی خود جامعه دانشگاهی هم مورد پذیرش واقع شود و در این مورد رویکرد مثبتی نسبت به گزینه ی خانم برای وزارت علوم وجود ندارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ما برای وزرای دیگر از طریق فراکسیون زنان اقداماتی کرده و گزینه های قابل قبولی را هم معرفی کرده بودیم، اما به راحتی در مرحله آخر رئیس جمهور گفتند: خواستیم و نشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب که هنوز گزینه های قطعی برای وزارت علوم و نیرو مشخص نیست، تصریح کرد: این عدم اطمینان نسبت به معرفی گزینه ها تا به آنجا پیش می رود که حتی در کابینه ی جدید وزرائی را داشتیم که تنها ۳ ساعت پیش از این که رئیس جمهور گزینه ی نهائی را معرفی کنند از آن ها برنامه خواستند، فرد معرفی شده و حتی رأی هم آورده اند.

آقاپور علیشاهی ضمن طرح این موضوع که یکی از مهم ترین عوامل عدم حضور زنان در بخش های مدیریت عالی کشور فرهنگ سنتی است، اذعان داشت: همچنان تابوی مردسالاری در جامعه وجود دارد و این موضوع باعث می شود به راحتی صحبت های یک خانم مورد پذیرش قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: ایران تهران، اصفهان، تبریز و کرمان نیست، ایران ۶۸ هزار روستا است و افرادی که در چنین مکان هائی هستند باید این موضوع را بپذیرند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی قبول واقعیت را یک مرحله از پیروزی دانست و گفت: با وجود این مسائل، من از بابت عدم حضور زنان در کابینه و مدیریت کلان کشور در دولت دوازدهم بسیار متأثرم، چون ما در دولت یازدهم حداقل ۵ خانم داشتیم که در شاخه معاونت های ریاست جمهوری حضور داشتند ولی این میزان به سه مورد در دولت فعلی تقلیل پیدا کرده و این در حالی است که ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل داده و ۵۲ درصد آراء کسب شده رئیس جمهور از سوی زنان به صندوق ها ریخته شده است.

آقاپور علیشاهی در پایان اذعان داشت: ما برای سایر وزارتخانه ها گزینه های قابل قبولی را داشته و نسبت به آن ها اطمینان هم وجود داشت که از سوی جامعه مورد پذیرش قرار بگیرند، اما در مرحله آخر از سوی رئیس جمهور مورد قبول واقع نشد و در حال حاضر فضای مجلس برای این که یک زن برای وزارت علوم کاندید و در نهایت رأی هم بیاورد  را چندان مثبت ارزیابی نمی کنم.

خبرنگار: میثم خاکپور

منبع: یوپنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار