در جریان سفر به کره جنوبی؛
شهردار تهران در جریان سفر کاری خود به کره جنوبی از نمایشگاه شهر هوشمند، مرکز بازیافت زباله و مرکز کنترل ترافیک شهر سئول بازدید کرد.
کد خبر: ۵۱۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 18 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمد علی نجفی" در این بازدید ضمن بررسی زیرساخت های شهر هوشمند در کره جنوبی، از قسمت های مختلف این مرکز بازدید کرد.

وی با حضور در بخش های راهکارهای هوشمند، تامین منابع شهری، بازیافت هوشمند، انرژی هوشمند و حمل و نقل هوشمند با آخرین فناوری های موجود در این حوزه آشنا شد.

تأمین منابع شهری با استفاده از فناوری اطلاعات، تولید برق از پسماندهای شهری و شیوه های تامین آب آشامیدنی شهروندان در شهر سئول از دیگر بخش های نمایشگاه شهر هوشمند بود که مورد بازدید هیأت ایرانی قرار گرفت.

نجفی در ادامه برنامه های خود در مرکز بازیافت زباله شهر سئول حاضر شد و از نزدیک در جریان نحوه تفکیک زباله و تولید انرژی از پسماندهای شهری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش مراکز بازیافت زباله و تولید برق از پسماندهای شهری با سرمایه گذاری 90 میلیون دلاری شهرداری سئول با ظرفیت 900 تن در روز احداث شده و در سال 2005 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

همچنین شهردار تهران با حضور در مرکز کنترل ترافیک سئول، ضمن دیدار و گفت و گو با مسئولان حوزه حمل و نقل سئول از نزدیک در جریان روند مدیریت ترافیک در این کلانشهر قرار گرفتند.

 در جریان این بازدید مسوولان حمل و نقل سئول ضمن ارایه تاریخچه ای از وضعیت حمل و نقل در این شهر، به بیان توضیحاتی پیرامون ساختار و سیستم های حمل و نقلی، انواع بلیط ها و مشوق های در نظر گرفته شده برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی، تجمیع کارت های شهروندی به منظور ارایه خدمات به شهروندان و آخرین وضعیت و آمارهای ترافیکی این کلانشهر پرداختند.

بر اساس این گزارش با توجه به رشد تقاضا برای استفاده از خودروی شخصی در دهه 90 میلادی در شهر سئول، پارکینگ های عمومی رو به افزایش رفته و در سال 2000 میلادی انقلابی در حوزه حمل و نقل عمومی این کشور رخ داد.

پایتخت کره جنوبی از سال 2010 میلادی بنیان حمل و نقل خود را از خودرو محوری به سمت «شهر انسان محور» و «شهر پیاده» سوق داد و به این منظور ضمن گسترش پیاده راه سازی در شهر، زیر ساخت های دوچرخه سواری نیز تقویت شد. در همین راستا مسئولان سئول با شعار «شهر برای عابران پیاده» فضاهای شهری را برای استفاده مطلوب تر شهروندان گسترش دادند.

از دیگر سو سئول در طول هفت سال گذشته به سمت سیستم های «خودرو اشتراکی» و «دوچرخه اشتراکی» حرکت کرده است تا از این طریق بر معضل بزرگ ترافیک شهر فائق آید.

مسوولان ترافیکی سئول ضمن پیاده سازی سامانه آنلاین سرعت عبور و مرور در شهر، به ارایه اطلاعات ترافیکی مورد نیاز شهروندان از طریق شبکه های اجتماعی و همچنین اپلیکیشن های موبایل می پردازند.

در حال حاضر هشت هزار دستگاه اتوبوس و هشت هزار ایستگاه اتوبوس در شهر سئول وجود دارد که شهروندان می توانند با وارد کردن شماره اتوبوس و یا ایستگاه، ضمن اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مورد نظر از ظرفیت اتوبوس نیز مطلع شده و تعداد صندلی های خالی اتوبوس را مشاهده کنند. این اقدام یکی از راهکارهای مدیریت شهری سئول به عنوان مشوقی برای استفاده هر چه بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی صورت رفته است.

هم اکنون سرفاصله حرکت قطارهای مترو در شهر سئول در ساعات پیک به سه دقیقه کاهش یافته است که این زمان در ساعات غیر پیک به پنج تا هفت دقیقه افزایش پیدا می کند. طبق اطلاعات آماری به صورت متوسط حدود 12 میلیون سفر با استفاده از شبکه های حمل و نقل عمومی در سئول صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار