عضو شورای شهرکرج‌ گفت: مکانیزه نبودن اغلب پل‌های عابر پیاده‌ کرج باعث شده سالمندان و افراد معلول ناچار به‌ گذر از خیابان بشوند.
کد خبر: ۵۱۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 17 October 2017
به گزارش تابناک : مهدی حاجی قاسمی اظهارکرد: تعداد پلهای عابر پیاده یک شهر ارتباط مستقیمی با ایمنی حفاظت از جان شهروندان دارد.

وی ادامه داد:‌ پل‌های عابرپیاده موضوعی است‌ که شورای پنجم به عنوان یکی از مباحث مهم در بحث شهرسازی در اولویت‌کاری خود قرار داده است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از پل‌های عابرپیاده شهر بلااستفاده هستند و به محلی برای بازی کودکان تبدیل شده است.

این مسئول توضیح داد: همچنین مکانیزه نبودن پل‌ها سبب شده تا افراد سالخورده و معلول نتوانند برای عبور از خیابان و معابر از آن استفاده‌کنند.

عضو شورای شهرکرج ابرازکرد: شهرداری‎کرج باید طرح و برنامه جامعی درخصوص پل‌ها ی عابرپیاده و احیای آنها و همچنین جانمایی مناسب تهیه‌ کند و میزان کارآیی و بهره‌برداری از آنها نیز احصا شود.

حاج قاسمی با اشاره به فرهنگسازی برای  استفاده درست از پلهای عابر پیاده افزود: بدون شک اعمال اجبار برای ترغیب افراد برای‌گذر از معابر به وسیله پل عابر پیاده روش مناسبی برای فرهنگ‌سازی نیست و در این زمینه باید از مدارس شروع‌کنیم و رسانه ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار