مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و همکاری سایر دستگاه های اجرایی، استان تهران از چاه های غیرمجاز خالی می شود.
کد خبر: ۵۱۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 17 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمدرضا بختیاری" در پنجاهمین نشست طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با بیان این مطلب، اظهار داشت: برنامه ریزی ها بایستی به گونه ای انجام شود که در آینده شاهد استانی عاری از وجود چاه های غیرمجاز باشیم و این عمل نیازمند همت مضاعف و همکاری بین سازمانی می باشد و شرکت آب منطقه ای تهران برخورد قاطعی با متخلفین آب های زیرزمینی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته موفق به انسداد 921 حلقه چاه در سطح استان شدیم که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری نیز باید 1500 حلقه چاه پر و مسلوب المنفعه شود.

بختیاری با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای تحقق این برنامه اظهار داشت: از ابتدای سال تا 22 مهر سال جاری 559 حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران پر و مسلوب المنفعه شده است که با این اقدام از تخلیه حدود 20.5 میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه بر اساس فرم (1) گروه گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای تهران از هزار و 53 حلقه چاه بازدید به عمل آورده اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازدید از هزار و 69 حلقه چاه در برنامه پیش بینی شده بود، با تلاش این گروه پیشرفت 98 درصدی داشته ایم.

وی همچنین افزود: از هزار و 402 چاه مجاز و 757 حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان نیز طی این مدت بازدید به عمل آمده است.

بختیاری همچنین با اشاره به این که در بخش طرح احیاء و تعادل بخشی چالش های مالی را حل می کنیم و در این طرح هیچگونه محدودیت مالی وجود ندارد، عنوان کرد: با تلاش مضاعف و بی وقفه باید طی سال های آینده چاه های غیرمجاز استان به مرز صفر رسیده تا با این اقدام بتوانیم منابع آب زیرزمینی استان را نجات دهیم.

وی تصریح کرد: اگر چه نصب کنتور حجمی و هوشمند برای همه چاه های هدف در دستور کار بوده و در حال انجام است اما تمرکز ما بر نصب این کنتورها توسط بهره برداران بر روی چاه های صنعتی است.

"حسن برنا" مدیر دفتر مطالعات شرکت نیز در پایان این جلسه با بیان این که برنامه آماربرداری از منابع و مصارف آب های زیر زمینی با 20 اکیپ در دو دشت تهران- کرج و ورامین شروع شده است، بیان کرد: 70 درصد چاه ها در این مناطق نامبرده وجود دارد که باید بررسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار