سرپرست کمیته امداد منطقه ۱۷ تهران گزارشی از کمک‌های حامیان نیکوکار در شش‌ماهه نخست امسال به کودکان یتیم و نیازمند تحت حمایت این نهاد ارائه کرد.
کد خبر: ۵۰۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 16 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمود توکلی" با بیان اینکه تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار از اهداف اجرای طرح‌های اکرم ایتام و محسنین است، گفت: حامیان در این طرح، حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و غیر یتیم را بر عهده می‌گیرند و به‌صورت ماهیانه  مبلغی را به‌حساب آنها واریز می‌کنند.

وی افزود: ایتام، فرزندان بدون سرپرستی هستند که از نعمت پدر یا مادر محروم هستند و فرزندان محسنین افراد دارای سرپرستی هستند که سرپرست آن‌ها یا ازکارافتاده، دارای بیماری صعب‌العلاج، دارای سرپرست زندانی و یا از فرزندان طلاق هستند که برای رفع مشکلات خود نیازمند حمایت و کمک‌های مردمی هستند.

توکلی بابیان اینکه ۵۸۸ نفر فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد در منطقه ۱۷ تهران هستند، عنوان کرد: دو هزار و ۵۶۱ حامی نیکوکار حمایت از این فرزندان را بر عهده‌دارند که ۱۵۳ نفر از آنها  یتیم و ۴۳۵ نفر دیگر از فرزندان محسنین هستند.

سرپرست کمیته امداد منطقه ۱۷ تهران، بیان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۸۲۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیره نقدی به ایتام و فرزندان غیر یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین شده است.

وی  گفت: بسیاری از حامیان علاوه بر پرداخت کمک‌های نقدی، از طریق کمک‌های کالایی همچون تأمین سبد غذایی، پوشاک و جهیزیه و رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، مسکن، فرهنگی و آموزشی  و سایر نیازها، فرزندان معنوی خود را حمایت می‌کنند.

توکلی بابیان اینکه اکرام ایتام طرحی انسان دوستانه برای یاری و حمایت از کودکان بی‌سرپرست و از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد است، افزود: در این طرح حامی با تقبل حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم، ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به‌حساب یتیم تحت حمایت واریز می‌کند.

سرپرست کمیته امداد منطقه ۱۷ تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» محدود به ایام خاصی از سال نیست، افزود: در طول سال نیز خیران می‌توانند با مراجعه به دفتر کمیته امداد و شماره‌گیری سامانه ۷۳۵۵ حمایت مالی و معنوی ایتام و فرزندان طرح محسنین را عهده‌دار شوند.

وی در ادامه تهران با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی در منطقه ۱۷ تهران گفت: برنامه تأمین کمک‌معیشت نیازمندان را کمیته امداد با مشارکت خیران اجرا کرده و هدف از اجرای آن، محرومیت‌زدایی و تأمین مایحتاج خانوارهای نیازمند است.

توکلی با اشاره به کمک پنج میلیون تومانی یکی از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در قالب طرح احسان حسینی، افزود: این حامی نیکوکار حمایت مادی و معنوی ۱۸ کودک یتیم و ۱۸ کودک نیازمند غیر یتیم را بر عهده دارد.

سرپرست کمیته امداد منطقه ۱۷ تهران، بیان کرد: به‌منظور اجرای طرح احسان حسینی دفتر کمیته امداد منطقه ۱۷ تهران در ایام ماه‌های محرم و صفر آماده دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی برای کمک به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان است.

وی گفت: شماره‌حساب ۱۱۰۹۴۱۱۰۱۰۰۵ با شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۷۷۸۸۰ بانک ملی به نام کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم خیر برای کمک به نیازمندان در این ایام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار