نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی جدید در محل بیمارستان کنونی هفتم تیر ری با اختصاص ۹۰ میلیارد تومان بودجه، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 16 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محسن علیجانی زمانی" در جمع عده ای از مردم ری طی سخنانی با بیان این که گاهی مسوولیت های ملی نماینده فدای مسئولیت های استانی وی می شود، گفت: به عنوان مثال، اگر نماینده کمک کند برنامه پنجم و یا ششم در حوزه سلامت اجرا شود، گردش مالی این حوزه کاهش یافته و مبلغ ذخیره شده می تواند به ارتقاء سلامت در سراسر کشور بیانجامد، نمایندگان به پشتوانه مردم می توانند مجلس را به جلو ببرند.

وی افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی، همه مسوولان در دسترس هستند، روزی ارتباط با شخص اول کشور و یا مسئولین برای مردم یک رویا بود، اما امروز همه در دسترس هستند و می توان دغدغه ها را به آن ها انتقال داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت فرهنگ و اجتماع، گفت: قدرت سیاسی از اجتماع و فرهنگ خارج می شود و به همین دلیل دشمنان فرهنگ جامعه را نشانه گرفتند، همواره محبت یک فرهنگ، اطاعت ساز می شود، اگر جوان ما به جای فرهنگ ایرانی- اسلامی به فرهنگ غربی علاقه مند باشد، می تواند اهداف آن فرهنگ را پیش برده و نیرویی برای پیشبرد اهداف غرب در کشور ما باشد.

علیجانی زمانی سپس به وجود ۶۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و گفت: پایش و نظارت بر مدیریت شهری اهمیت دارد، باید عملکرد شهرداری در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی بررسی شود، شهرداری باید رویکرد فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، همه دستگاه های اجرایی باید توسط مردم پایش شود.

وی با بیان این که برقراری امنیت نیز در جامعه باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی صورت پذیرد، افزود: به عنوان مثال اگر یک واحد صنفی مشکل دارد، نیروی انتظامی دقت بیشتری کند، که به جای تعطیل کردن واحد، مشکل آن حل شود.

علیجانی با بیان این که ۳ میلیون موتورسوار در حال تردد در تهران هستند، گفت: بسیاری از این موتورسواران از این طریق امرار معاش و کسب درآمد می کنند، قبل از گرفتن هر تصمیمی در خصوص این قشر باید به این امر توجه و دقت داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موتور یک موتورسوار ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد، اما توقیف موتور وی و انتقال به پارکینگ و ترخیص آن حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت، به همین دلیل از سردار رحیمی درخواست کردم، که امور امنیتی را با دید اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

وی افزود:رویکرد ما در برخورد با مردم باید انسانی و همراه با کار فرهنگی باشد.

علیجانی سپس به وعده دولت در سفر دی ماه ۹۴ برای احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی جدید، در زمین بیمارستان هفتم تیر ری اشاره کرد و گفت: برای این امر ۹۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، اما برای عملیاتی شدن آن کل نمایندگان تهران، از جمله خود من درگیر هستیم و پیگیری ها انجام شده است، غیر از بیمارستان فعلی، یک بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در پشت بیمارستان موجود در حال احداث است.

وی سپس بیمارستان فیروز آبادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این بیمارستان پیگیر بودجه ۵۰ میلیارد تومانی هستیم و مسئولان امر از بیمارستان بازدید کردند، در قیامدشت، باقرشهر و ...اگر شهرداری و شورای شهر زمین بدهند، وزیر بهداشت و تامین اجتماعی وعده اجرای عملیات احداث بیمارستان را داده است، یکی از کارهای فرهنگی اجتماعی شهرداری ها در امر سلامت است.

این نماینده مجلس در ادامه به امر ورزش اشاره کرد و اضافه کرد: در بحث ورزش همگانی، اگر ما از طریق ورزش طول عمر هر نفر از ۸۰ میلیون جمعیت را ۱۰ سال اضافه کنیم، ۸۰۰ میلیون سال نفر عمر کشور را اضافه می کنیم، که ابعاد اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و دفاعی فراوانی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار