یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت باید در واگذاری شرکت‌های بزرگ بویژه در صنعت نفت کار مطالعاتی بیشتری انجام دهد تا صنعت نفت با چالش مواجه نشود.
کد خبر: ۵۰۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 15 October 2017

به گزارش تابناک تهران، "حسین امیری‌خامکانی" در ارزیابی خود از خصوصی سازی صنعت نفت، اظهار داشت: ما در واگذاری‌هایی که تا به حال انجام دادیم بخصوص در شرکت‌های بزرگ و مادر دچار مشکل شده‌ایم و اهداف اصلی که در این زمینه با توجه به سیاست های اصل ۴۴ وجود داشته، رعایت نشده است.

وی افزود: به عنوان مثال در بعضی موارد قیمت‌ها رعایت نشده و یا نتوانسته‌اند پرسنل را مدیریت کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که صنعت نفت و گاز از جمله صنایع بسیار حساس هستند، گفت: به نظر می‌رسد در واگذاری‌هایی که انجام می‌شود باید مطالعه بیشتری صورت گیرد. ما نمونه آن را در مورد پالایشگاه آناهیتا داشتیم که در چه وضعیتی قرار گرفت و هنوز که هنوز است اعتراضات در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم زرند در مجلس همچنین، بیان کرد: فکر می‌کنم دولت در واگذاری شرکت‌های بزرگ باید مطالعه بیشتری انجام دهد و از مشاوره‌های با تجربه استفاده کند. این گونه شرکت‌ها را نمی‌توان مانند یک کارخانه‌ای که ۴۰ تا ۵۰ پرسنل دارد، واگذار کرد، زیرا صنعت نفت با چالش مواجه می‌شود.

امیری‌خامکانی در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد در واگذاری‌ها مانند شرکت حفاری باید کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق‌تری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار