مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، گفت: طبق ماده ۴ آئین‌نامه، مالکیت اراضی منابع ملی و دولتی موردنیاز نواحی صنعتی باید به قیمت منطقه‌ای و به صورت قطعی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان واگذار شود.
کد خبر: ۵۰۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 14 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "شاهپور قنبری" امروز  (شنبه) در جلسه بررسی موانع و مشکلات ناحیه صنعتی ملاآقایی و شهرک صنعتی غیردولتی خیرآباد ورامین، که با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به لزوم واگذاری تمامی نواحی صنعتی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی به شرکت شهرک‌های صنعتی استانی، اظهار داشت: طبق ماده 4 آئین‌نامه، مالکیت اراضی منابع ملی و دولتی مورد نیاز نواحی صنعتی باید به قیمت منطقه‌ای و به صورت قطعی به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شود.

وی بیان کرد:‌ ناحیه صنعتی شهید ملا آقایی ورامین نیز از این قاعده مستثنی نیست و جهاد کشاورزی شهرستان باید سند را به این شرکت منتقل کند؛ چرا که دیوان محاسبات اجازه هزینه کردن در جایی که در مالکیت شهرک صنعتی نیست را صادر نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به عدم نظارت شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بر این منطقه، افزود: براساس مصوبه هیأت وزیران، باید هر چه سریع‌تر این واگذاری‌ها صورت گرفته و سند این منطقه منتقل شود تا بتوانیم کاستی‌ها را برطرف کرده و واحدهای صنعتی مستقر در این منطقه را از خدمات نواحی صنعتی برخوردار کنیم.

قنبری همچنین با اشاره به موضوع تبدیل شدن ناحیه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی غیر دولتی، تصریح کرد: منطقه صنعتی خیرآباد با وسعت 350 هکتار، یکی از مناطق مهّم صنعتی شهرستان ورامین است که ساماندهی آن برای تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی در دستور کار کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 600 قرارداد فعالیت و استقرار واحدهای صنفی و صنعتی در منطقه صنعتی خیرآباد منعقد شده و تولیدکنندگان مشغول فعالیت در این منطقه صنعتی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در پایان بیان کرد: با جمع‌آوری اطلاعات منطقه‌ای و در راستای ساماندهی صنایع مستقر در این منطقه، بررسی وضعیت آن در دستور کمیسیون ساماندهی زیربنایی دولت قرار گرفته، که پس از رفع شدن برخی از مسائل زیست محیطی و جهاد کشاورزی، تبدیل آن به شهرک صنعتی غیردولتی ابلاغ می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار