دوره آموزشی منطقه‌ای گزینه‌های مدیریت چشمه‌های رادیواکتیو مصرف شده بسته (DSRS)، برای اولین بار به میزبانی شرکت پسمانداری صنعت هسته‌ای ایران (از شرکت‌های زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران) از 15 الی 19 مهر ماه سال جاری در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 14 October 2017
به گزارش تابناک تهران، در این دوره آموزشی که کلیه هزینه‌های مرتبط با برگزاری آن از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تامین و پرداخت شده است، تجربیات منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدیریت چشمه‌های رادیو اکتیو بسته (DSRS)، در دو بخش تئوری و عملی به شرکت کنندگان منتقل شد.

با وجود پیشرفت‌های متخصصان صنعت هسته‌ای، در گذشته آژانس با برگزاری چنین دوره های منطقه‌ای در ایران موافق نبود لیکن در دوره پس از برجام این مهم برای اولین بار اتفاق افتاد و مدرسین سازمان انرژی اتمی ایران به همراه یک مدرس از آژانس، این دوره را با موفقیت برگزار و گواهینامه مربوطه از سوی آژانس به شرکت کنندگان اعطا شد.

در این دوره 21 نفر از کارشناسان بخش‌های هسته‌ای کشورهای منطقه آسیا شامل مالزی، اندونزی، کویت، سوریه، بنگلادش، عمان، نپال، اردن، پاکستان، افغانستان، کامبوج، سریلانکا، سنگاپور و میانمار به همراه 9 نفر از کارشناسان ایرانی از بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای حضور یافتند. از نکات قابل توجه این دوره روش ابداع شده توسط متخصصان هسته‌ای کشورمان در رابطه با گمانه‌های کم عمق جهت نگهداری موقت چشمه‌های رادیو اکتیو بود که مورد استقبال آژانس و شرکت کنندگان دوره قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار