روحانی مطرح کرد؛
رییس‌جمهوری هنگام دریافت استوارنامه "سواتوپلک چومبا" سفیر جدید جمهوری چک، گفت: امروز تجار و فعالان اقتصادی دو کشور مناسبات خوبی با هم داشته و در راستای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری برنامه‌ریزی‌های خوبی با هم دارند.
کد خبر: ۵۰۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 14 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی" امروز (شنبه) هنگام دریافت استوارنامه سواتوپلک چومبا، سفیر جدید جمهوری چک با اشاره به اینکه پس از برجام شرایط بهتری برای گسترش روابط و همکاری‌های کشورهای اروپایی با ایران فراهم شده است، گفت: معتقدیم توافق هسته‌ای و برجام به توسعه صلح پایدار و امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک می‌کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه همه طرف‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، اظهار داشت: تا زمانی که طرف‌های مقابل ایران نسبت به برجام پایبند و متعهد باشند، ما نیز پایبند به آن خواهیم بود.

روحانی رفع تحریم‌ها و بوجود آمدن فضای همکاری، تجاری و اقتصادی، میان ایران و اتحادیه اروپا را از آثار مثبت برجام برشمرد و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و چک در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های فی مابین در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

رییس‌جمهور تسهیل در روابط بانکی را در توسعه مناسبات ایران و چک حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط تجاری و اقتصادی خود با جمهوری چک را بیش از پیش گسترش دهد.

روحانی با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر کشورهای جهان برای حل و فصل مشکلات و معضلات بین‌المللی از جمله همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم، ابراز داشت: امروز عده‌ای داعیه‌دار مبارزه با تروریسم هستند ‌اما در عمل به گونه دیگری برخورد می‌کنند و این در حالی است که همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم، یکپارچه و در کنار هم باشیم.

سواتوپلک چومبا، سفیر جدید جمهوری چک نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان با اشاره به پویایی و توسعه روابط و همکاری‌های ایران و چک در سال‌های اخیر بیان کرد: امروز تجار و فعالان اقتصادی دو کشور مناسبات خوبی با هم داشته و در راستای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری برنامه‌ریزی‌های خوبی با هم دارند.

سفیر جدید جمهوری چک با تأکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قایل است، خواستار گسترش مناسبات همه جانبه تهران – پراگ شد.

وی یادآور شد: امروز بر همگان روشن است که راه‌حل مشکلات تنها از طریق مذاکره و احترام متقابل قابل دسترس خواهد بود.

ایران و چک مناسبات خوبی با هم دارند/ ایران آمادگی دارد روابط خود را گسترش دهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار