سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مجسمه‌های شهر تهران برنزی هستند، گفت: اکثر این مجسمه ها در نقاط قابل کنترل، نگهداری می شوند.
کد خبر: ۵۰۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 14 October 2017
 به گزارش تابناک تهران، "سیدمجتبی موسوی" با اشاره به سرقت اموال عمومی شهر، اظهار داشت: سرقت اموال عمومی به دلیل ارزش ماده خامی بوده که در تولید آن به کار رفته است، جنس اموال سرقتی اکثرا از آهن، آلومینیوم، مس، برنز و... بوده و علاوه بر مجسمه های فلزی شاهد سرقت کابل های فلزی نیز هستیم که با انگیزه فروش مواد خام آن صورت می گیرد.

وی افزود: مجسمه هایی که در سطح شهر نصب می شوند با فرایند خاصی از جمله طراحی، قالب گیری، ساخت، نصب و ...تولید می شوند، براین اساس هر مجسمه برنزی چندین میلیون تومان هزینه دارد که سارقان آن را به عنوان ضایعات و ماده خام به قیمت چند صد هزارتومان می فروشند.

سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه مجسمه های سطح شهر از جنس آهن، سنگ، برنز و فایبر گلاس ساخته و در نقاط مختلف شهری نصب می شود، تصریح کرد: ۲۵ درصد مجسمه های سطح شهر برنزی هستند که بسیاری از آن ها در نقاط قابل حفاظت مانند داخل پارک ها، نصب شده است، اما آثار نصب شده در معابر شهری که فاقد نگهبان هستند در خطر سرقت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته نیز شاهد سرقت مجسمه های برنزی در سطح شهر بودیم که پس از آن نصب این مجسمه ها به طور موقت متوقف شد، اما پس از مدتی نصب مجسمه های برنزی در نقاط خاصی در شهر از سر گرفته شد، چرا که معتقدیم فضاهای مختلف شهری نیاز به تنوع آثار هنری دارند و حذف این مجسمه ها از سطح شهر راه حل اصلی نیست.

موسوی با بیان اینکه سرقت اموال عمومی تنها در مورد مجسمه ها صورت نمی گیرد، اظهار کرد: سرقت اموال عمومی در شهر رایج است که البته گاهی رسانه ای می شود. متاسفانه شاهد این پدیده زشت حتی درمورد آثار تاریخی همچون کاشی سردر خانه های تاریخی نیز هستیم و باید در مورد  محافظت از اموال شهری فرهنگ سازی شود.

وی افزود: شهروندان باید به گونه ای درمورد اموال عمومی حساسیت داشته باشند که سارقان برای سرقت این اموال احساس امنیت نکنند تا شاهد کاهش این پدیده زشت باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی اظهار کرد: شهر تهران جزء شهرهای پراسترس دنیاست که باید با به کارگیری روش های مختلف در کاهش سطح استرس شهروندان تلاش کنیم، براین اساس یکی از اقدامات موثر برای تلطیف فضای شهری استفاده از سبک های مختلف آثار هنری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار