نایب‌ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از ورود ایران به اتحادیه اوراسیا در آینده نزدیک، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 14 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "پدرام سلطانی" در دیدار هیأت مدیره جدید اتاق مشترک ایران و ارمنستان جایگاه این اتاق مشترک را در توسعه مناسبات تجاری با منطقه اوراسیا مهم دانست و گفت: ایران بزودی وارد اتحادیه اوراسیا می شود.

سلطانی تصریح کرد: اتاق ایران می‌تواند با کمک اتاق های مشترک، فرصت‌های تجاری را شناسایی و روابط با کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای همسایه را تقویت کند.

به اعتقاد وی کشورهای همسایه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی با ایران دارند اما متأسفانه بی‌توجهی شده است. 

سلطانی گفت: شاید در جلسات مختلف از ما بپرسند که برنامه بخش خصوصی برای گسترش مناسبات با کشورهای آمریکای جنوبی یا افریقا چیست؟ در پاسخ به این پرسش همیشه می‌گویم چرا باید کشورهای همسایه خود را که با آنها اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بیشتری داریم و به ما از نظر جغرافیایی نزدیک‌تر هستند، رها کنیم و به کشورهایی فکر کنیم که با این بعد مسافت احتمال توسعه روابط ما با آنها کمتر است.

وی تصریح کرد: هنر این است که ابتدا همسایگان خود را که خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی دارند، در نظر بگیریم و سپس به دنبال سایر کشورهای دارای مزیت برای ایران برویم.

نایب‌رئیس اتاق ایران در ادامه به ورود ایران به اتحادیه اوراسیا که بزودی اتفاق خواهد افتاد ، اشاره کرد و گفت: این رویداد می‌تواند فصل جدیدی از روابط را بین ایران و سایر اعضای اتحادیه شکل دهد.

وی گفت: البته در توافق های اولیه تا حدی محافظه‌کارانه عمل شده و 110 تا 120 قلم کالا مدنظر قرار گرفته است که اتاق مشترک ایران و ارمنستان می‌تواند شرایط گسترش مناسبات ایران در این منطقه را با اصلاح توافق و افزایش تعداد اقلام کالایی، فراهم کند.

سلطانی ادامه داد: روابط سیاسی خوب ایران و ارمنستان نیز نقطه قوتی است که می‌تواند به رشد و تقویت مناسبات اقتصادی کمک کند و این حمایت سیاسی بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران تنها وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت را برعهده دارد و در امور بین‌المللی این اتاق‌های مشترک هستند که باید کنش گرانه وارد میدان شوند و به افزایش کیفیت‌ روابط اقتصادی کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار