معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تمامی مدارس مدیر مستقل استان معلم ورزش دارند.
کد خبر: ۵۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 14 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، سلمان محمدی، با بیان اینکه تمامی مدارس و حتی مدارس روستایی استان که مدیر مستقل باشند معلم ورزش دارند، اظهار کرد: مدارس مدیر مستقل به مدارسی گفته می شود که مدیر و معلم جداگانه داشته باشند.      

محمدی اضافه کرد: در برخی از مدارس مناطق روستایی استان به دلیل تعداد کم دانش آموز یک نفر تمام فرآیند آموزش مدرسه را انجام می‌دهد. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع در استان کمبود معلم ورزش نداریم، بیان کرد: ممکن است در برخی از نقاط کمبود معلم ورزش و در نقاط دیگر مازاد داشته باشیم، اما در مجموع هیچ کمبودی از نظر تعداد معلم های ورزش نداریم.

محمدی اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه 1100 معلم تربیت بدنی با مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و بعضا دکترا مشغول به تدریس هستند.

وی سپس اشاره ای هم به برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای در مدارس استان کرمانشاه داشت و عنوان کرد: این المپیاد از 26 مهر  همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: المپیادهای درون مدرسه‌ای در مناطق گرمسیر استان تا اسفندماه و در مناطق سرسیر  تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه پیدا خواهند کرد.

محمدی عنوان کرد: منتخبین مدارس به مسابقات ناحیه، شهرستان و سپس کشوری اعزام خواهند شد، ضمن اینکه منتخبین مرحله کشوری نیز به مسابقات آسیایی و یا جهانی در صورت برگزاری اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: المپیاد درون مدرسه‌ای شکل کوچک شده المپیک است که خود دانش آموزان تمامی کارهای مربوط به برگزاری مسابقات را در مدرسه بر عهده خواهند گرفت. به این ترتیب که تعدادی از دانش اموزان شرکت کننده در مسابقات و تعدادی نیز برگزار کننده مسابقات خواهند شد.

وی هدف از برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای را تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در آنها عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته حدود 160 هزار نفر از دانش آموزان استان کرمانشاه در المپیادهای درون مدرسه ای حضور پیدا کردند، اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود 180 هزار نفر از دانش اموزان استان در المپیادهای درون مدرسه‌ای حضور پیدا کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح حیاط پویا در حیاط مدارس استان خبر داد و افزود: در این طرح با اولویت مدارس ابتدایی حیاط مدارس با اشکال هندسی آراسته می‌شود تا دانش‌آموزان به ورزش و تحرک ترغیب شوند.

 وی اضافه کرد: طرح حیاط پویا با هدف پیشگیری از چاقی و افسردگی، با ورزش کردن در دانش آموزان دنبال می‌شود.

محمدی اظهار کرد: همچنین برای برگزاری مراسم ورزش صبگاهی روزانه همراه با رادیو ورزش در تمامی مدارس استان برنامه‌ریزی شده است.
                                                                                                                

                                                                                                                

                                                                                                                

                                                                                                                

                                                  



 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار