قیمت نفت خام سبک ایران که در هفته گذشته افزایش ۲ دلاری را تجربه کرده بود؛ در هفته منتهی به ۶ اکتبر (۱۴ مهرماه) بیش از یک دلار کاهش یافت.
کد خبر: ۵۰۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 14 October 2017
به گزارش تابناک تهران، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۶ اکتبر (جمعه ۱۴ مهرماه) با یک دلار و ۶۹ سنت کاهش  به ۵۵ دلار و ۳۱ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۴۹ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز به ۵۳ دلار و ۲۷سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن یک دلار و ۲۶ سنت کاهش نشان می‌دهد.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۵۴ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و ۴۰ سنت کاهش یافته است.

قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی و برنت نیز در هفته منتهی به ۶ اکتبر به ترتیب یک دلار و ۶۲ سنت  و ۲ دلار و ۵۷ سنت  برای هر بشکه کاهش یافت و به ۵۰ دلار و ۲۱ سنت و ۵۶ دلار و ۲ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ۵۴ دلار و ۶۸ سنت و ۵۴ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۸۶ سنت و یک دلار و ۴۰ سنت کاهش نشان می‌دهد.

افزایش تولید نفت اوپک و صادرات ۲ میلیونی نفت آمریکا از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت در هفته منتهی به ۶ اکتبر بوده است. تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر با ۴۴ میلیون بشکه در روز افزایش نسبت به ماه اوت به ۳۲ میلیون و ۷۰۷ هزار بشکه در روز رسید.

در این ماه تولید ۳۵۰ هزار بشکه ای در روز نفت خام  از میدان نفتی الشراره لیبی از سرگرفته شد و صادرات نفت خام آمریکا به ۲ میلیون بشکه در روز رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار