ارائه دهنده مقاله ملاحظات عملي و اجرايي مديريت حوادث و عمليات اتفاقات در شرايط بحران برق از استان گيلان گفت: پيشگيری مهمترين موضوع در مديريت بحران است.
کد خبر: ۵۰۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 12 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "حامد حسن زاده" در ششمين نشست هم انديشي بهره برداری شركت های توزيع نيروی برق غرب و شمالغرب كه در آذربايجان غربي برگزار مي شود، اظهار داشت: در موضوع مديريت بحران بايد در ابتدا نسبت به پيش بيني و پيگيری از مديريت بحران توجه شود.

وي با اشاره به نقش پيش بيني و پيشگيري از حوادث و بلاياي طبيعي، تصريح كرد: 50 درصد موضوع در زمينه بحرانها به موضوع پيشگيري و 30 درصد به آمادگي در برابر بحران باز مي گردد.
اين مسوول با بيان اينكه براي پيش بيني بحران بايد اقدامات لازم در اين خصوص انجام گيرد، افزود: در بحث مديريت بحران لازم است پيش از بحران آمادگي لازم را داشته باشيم.

ارائه دهنده مقاله ملاحظات عملي و اجرايي مديريت حوادث و عمليات اتفاقات در شرايط بحران برق، ادامه داد: قوانين طبيعي برخلاف پيش بيني ما ايجاد شده و اگر داراي برنامه باشيم با مهار بحران و برنامه ريزی، روش درستي در پيش مي گيريم.

حسن زاده با بيان اينكه نبود مديريت جامع بحران سبب مي شود بحران به مشكل اجتماعي تبديل شود، افزود: پر مخاطره ترين كشور در جهان هستيم و 31 مخاطره طبيعي كشور را تهديد مي كند كه از اين تعداد گيلان با 21 مورد بلاي طبيعي در صدر قرار دارد.

وی گفت: به واسطه زلزله سال 1369 در شهر رودبار استان ايلام تلفات انساني آمار بالايی در اين استان به خود اختصاص داد به طوری كه در تلفات انسانی، رتبه يكم كشور را به خود اختصاص داده ايم.

اين مسوول افزود: محيط جغرافيايي ايران در مخاطرات طبيعي زياد است و مديريت حوادث بايد قبلا از بحران آغاز شود.

ارائه دهنده مقاله ملاحظات عملي و اجرايي مديريت حوادث و عمليات اتفاقات در شرايط بحران برق يادآور شد: عدم تعادل بين نياز و مصرف با توليدات از مهمترين موضوعاتي است كه بايد به آن توجه شود.

حسن زاده با بيان اينكه شرايط كوتاه در بحران براي تصميم گيري داريم، گفت: همانطور كه بحران نشان از افول است، مي تواند زمينه اي براي پيشرفت و ببهبود شبكه نيز باشد.
وي با بيان اينكه بحران ها به دو نوع بحران انسان ساخت و طبيعي تقسيم مي شوند، اظهار داشت: در بحث مديريت بحران پيش بيني خطرات، پيشگيري از وقوع بحران، برنامه ريزي و آمادگي، به كارگيري راهكار مناسب براي رفع بحران، بازگشت سيستم به حالت عادي خود حائز اهميت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار