معاون سازمان مدیریت تهران در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی این استان، گفت: در سال ۵۵ حدود ۶۶ درصد جمعیت در شهر تهران زندگی می کردند و حالا همه در شهرهای اطراف تهران رفتند؛ یعنی جمعیت شهرهای حاشیه ای تهران ۱۱ برابر و تهران ۲.۵ برابر شده است.
کد خبر: ۵۰۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 11 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "شهرام عدالتی" در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران، طی سخنانی با بیان این که آمار شهرنشینی ۳۲ درصد به ۷۴ درصد رسیده است، گفت: می توان گفت، آینده ایران را شهرها می سازند.

وی اضافه کرد: اکنون ۴۰ درصد جمعیت کشور در ۸ شهر زندگی می کنند.

معاون سازمان مدیریت تهران با اشاره به جدا شدن استان مرکزی از تهران در سال ۵۵ و قم از تهران در سال ۷۵، گفت: در سال ۸۵ بعد از جدا شدن قزوین، البرز هم از تهران جدا شد.

وی با بیان این که در اسلامشهر، رباط کریم و پرند بیش از یک میلیون جمعیت زندگی می کنند، نسبت به شکل گیری استان استان جدید در کنار تهران تا 5 سال آینده هشدار داد.

عدالتی اضافه کرد: اکنون ۶۳ نقطه روستایی در تهران داریم که قابلیت شهر شدن دارد و بیشترین آن در شهرستان ری هست که بیش از ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارند.

وی با بیان این که این مشکل تنها مختص تهران نیست، گفت: ما در توکیو و کراچی و لندن هم این مشکل را می بینیم، می توانیم به درستی مدیریت کنیم، در غیر این صورت قصه افزایش تعداد شهرها را خواهیم داشت.

عدالتی سپس به مهاجرت 20 درصدی تهران اشاره کرد و افزود: در سال ۵۵ حدود ۶۶ درصد جمعیت در شهر تهران زندگی می کردند و حالا همه در شهرهای اطراف تهران رفتند. یعنی جمعیت شهرهای حاشیه ای تهران ۱۱ برابر و تهران ۲.۵ برابر شده است.

معاون سازمان مدیریت تهران، گفت: امروز می دانیم در هر شهرستان چه تخصصی هایی وجود دارد و چه باید کنیم و حتی سطح نفوذ دانشجویان و دانشگاه ها و بازار و اشتغال را دیده ایم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار