محسن رضایی در یک نشست خبری، مطرح کرد؛
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات پیش روی کشور، گفت: آرمان بزرگ انقلاب این بود که بتوانیم ایران را دوباره بسازیم و برای ساخت کشور، نیاز به خیز و تلاش بسیاری است و خوشبختانه، تاکنون گام های بلندی در این خصوص، برداشته ایم و بایستی تلاش کنیم تا بتوانیم که موانع پیش رو را برداریم.
کد خبر: ۵۰۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 11 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محسن رضایی" صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری "پروژه ملی توسعه و توانمندسازی هزار مدیر خط مشی گذار بخش عمومی" با اشاره به برگزاری دوره های مدیریتی، اظهار داشت: جای امیدواری دارد که داریم دوره های کادر سازی و آینده نگری را را شروع می کنیم و این می تواند به تربیت رهبران مدیریتی کشور کمک کند.
وی افزود: انقلاب اهداف بزرگی را پی ریزی کرد و بایستی نسل های سوم و چهارم انقلاب را تربیت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: برای این رژیم فساد شاه را براندازی کردیم که بتوانیم به شکوفایی و پیشرفت دست پیدا کنیم و جمهوری اسلامی و انقلاب، اهداف بزرگی را برای شکوفایی تمدن خود هدف قرار داده است.

رضایی تأکید کرد: آرمان بزرگ انقلاب این بود که بتوانیم ایران را دوباره بسازیم و برای ساخت کشور، نیاز به خیز و تلاش بسیاری است و خوشبختانه تاکنون گام های بلندی را برداشته ایم و بایستی تلاش کنیم تا بتوانیم که موانع پیش رو را برداریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: گام هایی که بایستی برای پیشرفت کشور، برداشته شود؛ حوزه های بسیاری را شامل می شود ولی هنوز نتوانستیم در همه حوزه ها به پیشرفت دست پیدا کنیم.


رضایی تصریح کرد: در حوزه دفاع، امنیت و آسایش پیشرفت کرده ایم ولی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، نظام شهری و تمدن سازی در ابتدای راه هستیم و در این حوزه مشکلات عدیده ای داریم. 

وی تأکید کرد: موانع اصلی زیست جامعه، در مواردی است که به آنها اشاره شد و در بخش نوسازی و صنایع با مشکل جدی روبرو هستیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرد: در مدیریت اقتصادی و فرهنگی، دچار عقب ماندگی هستیم و در مشکلات شهری با مشکلاتی مواجه هستیم و برای عبور از این مشکلات، نیازمند توانمند سازی هستیم.

رضایی تأکید کرد: جهاد توانمند سازی نیاز اصلی کشور است و بایستی به آن توجه جدی شود.

وی افزود: اگر در حال حاضر در حوزه امنیتی و دفاعی پیشرفت کرده ایم به این دلیل است که در دانشگاه دفاع مقدس صدها نیروی انسانی را تربیت و آموزش داده ایم و هم اینک از وجود آن ها داریم تغذیه می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: نسل اول و دوم انقلاب در دانشگاه دفاع مقدس تربیت شدند و برای همین است که صنعت دفاعی ما به پیشرفت دست پیدا کرده است.

توانمند سازی روحی نیاز توجه است 

رضایی بیان کرد: خوشبختانه، صنعت دفاعی و امنیتی کشور در کنار حوزه سیاسی ( سیاست داخلی و خارجی) در منطقه دارای اقتدار هستند.

وی تصریح کرد: کشور در حوزه اقتصاد و شهرسازی با مشکلات مواجه است و برای رفع این مشکلات و پیشرفت، بایستی به نیروهای انسانی توجه کنیم و نسل سوم و چهارم انقلاب را آماده کار و تلاش کنیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، گفت: ما در پیشرفت کشور، نیاز به رهبران تغییر داریم تا بتوانند شرایط موجود را تغییر دهند و بدون آن ها نمی توانیم تغییرات را ایجاد کنیم.

رضایی تأکید کرد: مدیران بایستی شجاع و آگاه باشند و عبور از موانع بزرگ، بدون رهبران تغییر، میسر نیست.

وی تصریح کرد: مرحله، توانمند سازی مدیران، توانمند سازی روحی است و بدون آن نمی شود که کارهای بزرگ را انجام داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: بعد از توانمند سازی مدیران از لحاظ روحی، بایستی به اعتماد به نفس آنها توجه داشت و بایستی به نسل سوم و چهار انقلاب، اعتماد به نفس بدهیم. 

رضایی بیان کرد: توانمند سازی در کسب دانایی و دانش، مفید و اثر بخش است و ما هزینه‌های زیادی را بابت تربیت دانشجو صرف می‌کنیم ولی ملت‌های دیگر از این سرمایه ملی و بیت‌المال استفاده می‌کنند. بنابراین دانش با شیوه آموزشی که در آموزش و پرورش اجرا می شود؛ متاسفانه اهداف مورد نظر به دست نمی‌آید و ما نیازمند دروه‌های آموزشی قوی در این زمینه، هستیم که خلأ را برطرف و جبران کنند.

وی افزود: توصیه می کنم که دیگر موسسه های پژوهشی، این چنین دوره های آموزشی را برگزار کنند تا بتوانند مدیران را توانمند کنند و در حوزه مدیریتی توانمند شویم.

رضایی بیان کرد: خط مشی در حوزه دولت و سیاست‌گذاری مردمی و بخش خصوصی، به شدت نیازمند مهارت است در غیر این صورت در زمینه بهبودسازی اراده دولتی ناتوان است و نمی‌تواند مشاوره لازم را ارائه دهد.

موتور پیشرفت، خلاقیت و نوآوری است 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: یکی از دلایل گسترش فساد در کشور این است که خط مشی‌ سیاست‌گذاری و مشاوران با تجربه و ابزار و مکانیزیم اصولی نداریم که مجموعه دولت، گلوگاه های فساد را ببندند در این خصوص کسب مهارت ها یک ضرورت است. این موضوع را نه تنها به موسسه آرا پیشنهاد می‌کنم بلکه همه موسسات دولتی در این زمینه فعال شوند. هم اکنون نسل سوم و چهارم آماده فعالیت در این بخش هستند ولی امکانات لازم برای پذیرفتن مسوولیت تاریخی در کشور فراهم نشده است همه باید تلاش کنیم نسل انقلاب را آماده کنیم.

وی ادامه داد: دانش و مهارت‌های در کشور به درستی منتقل نمی‌شود نباید با گسست دانشی مواجه شویم نسل سوم و چهارم کلیه دانش‌ها ومهارت ها را بگیرند.

رضایی تصریح کرد: در نسل اول و دوم انقلاب در زمینه‌های فتح دانش و تجربه بزرگی بود کاری که در عراق، سوریه و لبنان انجام می‌شود ربطی به بخش گستردگی نظامی ایران ندارد بلکه انتقال دانش و تجربه نسل اول و دوم است. این هایی که می‌گویند ایران پول های فراوانی به سوریه، لبنان و غیره می‌پردازد دروغ بزرگی بیش نیست اگر راست می‌گویند اسناد و مدارک را منتشر کنند؛ پول و سرمایه ما نیروی انسانی است که به عراق و سوریه و لبنان صادر کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر امروز حشدالشعبی تشکیل شده و با داعش مبارزه می‌کند و حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را شکست می‌دهد و جیش‌الوطنی سوریه توانسته داعش را در جای خود بنشاند تنها حاصل انتقال سرمایه معنوی و دانشی است که ایران به این کشورها صادر کرده است.

رضایی بیان داشت: در جهان امروز، موتور پیشرفت‌های جدید، نوآوری و خلاقیت است و ما در انقلاب و دفاع مقدس خلاقیت داشتیم که توانستیم موفق باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ما می‌توانیم به عظمت و شکوه مد نظر خود برسیم و به شعارهای آرمان گرایانه خود دست پیدا کنیم ولی این کار بدون رهبران تغییر در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.





ساختن دوباره ایران، آرمان بزرگ انقلاب بود/  حوزه اقتصادی و شهرسازی با چالش هایی روبرو است/ جهاد توانمند سازی نیاز اصلی کشور است/ توامند سازی هزار مدیر خط مشی گذار بخش عمومی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار