سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت از خانه دار شدن یک خانوار مددجوی مشمول طرح محسنین با مشارکت خیران، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 10 October 2017

به گزارش تابناک تهران، "مجتبی عبداللهی" با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در بخش های مختلف به جامعه هدف با مشارکت خیران اثربخش می شود، اظهار داشت: مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد موجب هم افزائی برای رسیدگی موثر به خانواده های تحت حمایت این نهاد می شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف کمیته امداد در بخش های مختلف،نیازهای متعددی دارند، افزود: زمینه سازی برای مشارکت خیران برای رفع نیازهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از رویکردهای مهم این نهاد است.

عبداللهی با بیان اینکه طرحهای مختلفی بر اساس نوع نیاز جامعه هدف این نهاد در طول سال اجرا می شود، ادامه داد: توسعه طرح های مشارکتی مبتنی بر نیاز خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد از جمله مسکن، جهیزیه، درمان و تحصیل از برنامه های اولویت دار حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت با اشاره به کمک هفت میلیون و تومانی خیر پاکدشتی برای خرید مسکن مددجوئی در این شهرستان خبر داد و گفت: با کمک نیکوکار پاکدشتی زمینه خانه دار شدن یک خانوار چهار نفره محسنین تحت حمایت در این شهرستان فراهم شد.

وی گفت: کمک به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت با تأمین و تعمیر واحد مسکونی مناسب و مقاوم، ایجاد بستر لازم در جهت جلب مشارکت های مردمی، به منظور خانه دارشدن مددجویان از مهمترین وظایف این نهاد است.

عبداللهی با بیان اینکه کمک به خرید مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت تسهیلات بلاعوض، کمک های خیران و آورده مددجو انجام می شود، افزود: برای خرید مسکن ۶۵ متری این یتیم تحت حمایت  ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات مسکن کمیته امداد، هفت میلیون تومان توسط خیر پاکدشتی و ۲۰ میلیون تومان آورده مددجو بوده است که این آورده نیز توسط تعدادی فامیل و بستگان این یتیم اعطا شده است.

وی در ادامه با اشاره به دیدار از سه خانوار مددجوی پاکدشتی با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان در قالب طرح مفتاح الجنه، گفت: در این دیدارها یک میلیون و 800 هزار تومان به صورت نقدی به این تعداد خانوار اهدا شد.

عبداللهی با بیان اینکه طرح مفتاح الجنه با هدف برقراری ارتباط نزدیک مسوولان با ایتام، نیازمندان و رفع مشکلات اساسی آنها  اجرا می شود گفت: ایجاد حس همدلی در بین اقشار مختلف جامعه، ایجاد روحیه عاطفی در میان افراد خانواده، جذب کمک های خیران برای رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد از اهداف اجرای این طرح است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت یکی دیگر از اهداف اجرای طرح مفتاح الجنه را رفع مشکلات موجود در میان خانوارهای تحت حمایت با استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی خیران و مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: یکی از دستاوردهای مهم اجرای طرح مفتاح الجنه افزایش مشارکت خیران در برنامه های اجرایی کمیته امداد است.

وی افزود: مسوولان و خیران با حضور در بین خانوارهای تحت حمایت با مشکلات موجود در بین این خانوارها آشنا شده و همت لازم برای ادای مسوولیت اجتماعی مدیران و آحاد مختلف جامعه در قبال نیازمندان شکل می گیرد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه دیدار مسوولان و مدیران با خانواده های ایتام و نیازمند موجب دلگرمی خانواده ها و تسکنین مشکلات آنها خواهد شد، گفت: خیران می توانند با مراجعه به کمیته امداد از خانواده های نیازمند دیدار و با  مشارکت نقدی و غیر نقدی موجب شادی آنها شوند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه اجرای طرح مفتاح الجنه در طول سال ادامه دارد، بیان کرد: امیدواریم با مشارکت مطلوب خیران در طول سال در این طرح زمینه خدمت رسانی موثر و هدفمند به جامعه هدف این نهاد فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار