مدير دفتر ايمني و بحران توانير در كارگاه تخصصي ايمنی و الزامات بهره برداری كه در ششمين نشست هم انديشي بهره برداری شركت های توزيع نيروی برق غرب و شمال غرب كشور برگزار شد، گفت: صيانت از حقوق مردم و صنعت برق تنها با رعايت الزامات ايمني و استانداردهای تعريف شده در اين خصوص امكان پذير است.
کد خبر: ۵۰۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 10 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمد علي بهنود" با اشاره به ضرورت تلاش برای عدم تكرارت حوادث مشابه در صنعت برق، اظهار داشت: بايد برای سپری كردن سال ها و سنوات بدون حادثه تلاش كنيم.

بهنود به درس گرفتن از بحران های طبيعی و هدف و گذاری و برنامه ريزی برای مقابله با موارد مشابه، تاكيد كرد: صيانت از حقوق مردم و صنعت برق تنها با رعايت الزامات ايمنی و استانداردهای تعريف شده در اين خصوص امكان پذير است.

وی با بيان اين اصل در صنعت برق بايد براي پيشگيری از وقوع حوادث باشد، بیان كرد: سياست ها و دستورالعمل های مربوط به حوزه بحران و مديريت بحران، توسط وزارت نيرو و توانير ابلاغ شده است. 

بهنود ادامه داد: نحوه تخصيص بودجه در بخش ايمني بايد براساس برنامه ريزی باشد و در عين حال نظارت های دقيقی برای استقرارمديريت مبتني بر استانداردهای HSE صورت گيرد.

مدير دفتر ايمني و بحران توانير با اشاره به ضرورت سوق دادن برنامه های شركت های توزيع برق به سمت اقدامات پيشگيرانه، افزود: حوادث مشابه نبايد در صنعت برق تكرار شود و در اين راستا بايد آموزش هاي دقيق و فني در دستور كار قرار گيرد و در عين حال بايد به خاطر داشته باشيم كه باز آموزی حتي براي كساني كه سال ها تجربه حضور در حوزه بهره برداری توزيع برق را دارند، عيب نيست.

وی همچنين گفت: بايد به پيمانكاران و مشاوران نيز آموزش های لازم در حوزه ايمني و رعايت استانداردهای HSE ارائه شود تا رفتار هاي صحيح در اين خصوص شكل بگيرد.

بهنود با ارائه مثالي در اين خصوص، افزود: به طور مثال بديهی ترين مواردی كه بايد توسط پيمانكاران رعايت شود اين است كه در هنگام كار با شبكه های برق از بكاربردن تلفن همراه (موبايل) خودداری نمايند تا از وقوع حوادث ناخوشايند جلوگيری شود.

بهنود گفت: ايمنی نشات گرفته از ر فتار انسان است و بايد در اين خصوص آموزش ها و باز آموزی ها به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: برای ايمني بايد سرمايه گذاری انجام و بخشي نگری ها به ويژه در اين حوزه بايد حذف شود.

مدير دفتر ايمنی و بحران توانير، بیان کرد: مديران بايد در نظر داشته باشند كه وقوع حوادث و تكرار حوادث مشابه، ناشي از كمبود ايمنی است و HSE به دنبال افزايش سطح ايمني مصرف كنندگان برق و پرسنل بهره برداری از شبكه های برق است.


مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار