مسجدجامعی مطرح کرد؛
عضو شورای شهر تهران، گفت: با توجه به روز حافظ باید برای حافظ کاری انجام دهیم و سازمان‌های ذیربط می‌توانند در این زمینه طرحی از نگاه شهری ارائه دهند؛ هیچ نمادی از حافظ در خیابان حافظ موجود نیست و سازمان زیباسازی می‌تواند المانی برای این خیابان تهیه کند.
کد خبر: ۵۰۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 10 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "احمد مسجد جامعی" در دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بسته شدن عکاسی تهامی در میدان بهارستان، افزود: این عکاسی بیش از 90 سال قدمت دارد و یکی از میراث‌های شهر تهران است، اما 40 روز پس از فوت صاحبش تعطیل شد؛ این عکاسی یک نماد هویتی محسوب می‌شود و شهرداری تهران باید در قبال این عکاسخانه به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به قدمت عکاسخانه، افزود: در این عکاسخانه آرشیوهای غنی از تهران وجود دارد و خواهش می‌کنم شهرداری به تعهدات خود پایبند باشد.

مسجد جامعی نیز با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که در شهرهای آن بر سر چهارراه شعر می‌فروشند در ادامه نسبت به استفاده ابزاری از نام‌های مبارک و نام‌های ائمه روی تبلیغات شهری، گفت: استفاده از نام ائمه و نام‌های مبارک روی صندوق‌های مالی دست ما نیست، اما شهر در اختیار ما است و باید جلوی استفاده ابزاری از نام این عزیزان گرفته شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به روز حافظ، اظهار داشت: با توجه به روز حافظ باید برای حافظ کاری انجام دهیم و سازمان‌های ذیربط می‌توانند در این زمینه طرحی از نگاه شهری ارائه دهند. هیچ نمادی از حافظ در خیابان حافظ موجود نیست و سازمان زیباسازی می‌تواند المانی برای این خیابان تهیه کند.

رییس شورای شهر تهران در واکنش به تذکر مسجدجامعی با اشاره به اینکه پنجشنبه هفته جاری روز جهانی حافظ است به شوخی، گفت: می‌توانیم یکی از این فالگیرها که سر چهار راه کار می‌کند را به شورا بیاوریم تا برای اعضای شورا فال بگیرد؛ من همیشه از فال‌فروش‌ها فال حافظ می‌خرم و به جای گل به خانه می‌برم.

بایستی کاری برای حافظ انجام دهیم/ هیچ نمادی از حافظ در این خیابان نیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار