فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران از فوت سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر در تصادف جاده‌ای، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 09 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "سرهنگ محمدصادق صادقی" امروز (دوشنبه) در مراسم طلایه‌داران پلیس که به مناسبت هفته ناجا و با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان قدس، فرمانده راهور پلیس غرب استان و سایر رؤسای ادارات و سازمان‌ها در سالن همایش‌های ستاد فرماندهی آتش‌نشانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز پلیس به صورت ویژه در راستای کاهش تصادفات و بهبود ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده که یکی از این برنامه‌های بلندمدّت بحث آموزش و فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین معضل ما در مبحث ترافیک شهری فرهنگ‌سازی است، افزود: پلیس متولی امر آموزش نیست ولی در جهت ساماندهی این مسئله اقدامات جدی را اجرایی کرده است؛ اما اعتقادمان بر این است که آموزش و فرهنگ‌سازی باید از سنین کودکی صورت پذیرد.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران با بیان اینکه سالانه بیش 16 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: رانندگی درست و اصولی و طبق آیین‌نامه‌های تعلیمی راهنمایی رانندگی تا حد بسیار زیادی در کاهش تصادفات و همچنین روان‌سازی ترافیک مؤثر است.

صادقی عنوان کرد: تصادف حاصل تخلف است و تا زمانی ما تخلف نکنیم قطعاً تصادف اتفاق نمی‌افتد که در همین راستا یکی دیگر از مؤلفه‌های روان‌سازی ترافیک هوشمند‌سازی شهر است که بخش اعظمی از مشکلات راهور را مرتفع می‌کند.

وی سپس اظهار داشت: انتظار ما از مسوولان شهرستان‌ها این است موضوع هوشمندسازی شهرستان را به عنوان یک مؤلفه اصلی با قاطعیت اجرایی کنند، که با اجرای این طرح به ویژه در معابری که گره ترافیکی دارند، بخش قابل توجهی از تخلفات کاهش می‌یابد.

فرماندهی پلیس راهور غرب استان تهران با اشاره به قرار گرفتن شهرستان قدس در شاهراه‌های مواصلاتی، بیان کرد: این موضوع همواره با سبب ایجاد گره‌های ترافیک در شهر شده که در این راستا نیازمند اتخاذ برنامه‌های وِیژه مسوولان این شهرستان در ساماندهی حمل و نقل و ترافیک است؛ چرا که روان‌سازی ترافیک و کاهش حوادث و تخلفات با اصلاح و اتخاذ تدابیر سازنده برای رفع موانع و همراهی آحاد مردم در جهت اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی مؤثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار