تفاهم نامه همکاری میان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر تامین و تقویت حقوق شهروندی و انجام وکالت های معاضدتی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی منعقد شد.
کد خبر: ۵۰۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 08 October 2017
به گزارش تابناک تهران، عصر امروز (یکشنبه) همزمان با هفته نیروی انتظامی تفاهم نامه همکاری میان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و کانون وکلای دادگستری مرکز در نشستی با حضور "علیرضا آذربایجانی" و "اسماعیل مصباح اسکویی" نواب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز و اردشیر اسماعیلی، رییس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انجام شد و طرفین به گسترش و توسعه همکاری های دو جانبه تاکید کردند.

براساس این تفاهم نامه، همکاری های مشترک به منظور مطالعه، پژوهش و ابداع راهکارهای تامین و تقویت حقوق شهروندی، حل معضلات حقوقی و اجتماعی و کنترل و کاهش ورودی پرونده های کیفری به محاکم همچنین توسعه شیوه حل و فصل و سازش اختلافات شهروندان در مراجع انتظامی و ارتقای شان و احترام ضابطین و وکلای دادگستری در جامعه و ایجاد بستر مناسب همکاری های لازم برای آگاهی بیشتر مراجعان مراجع انتظامی از حقوق شهروندی و بسط عدالت و اجرای آن در جامعه پیش بینی شده است.

معرفی وکلای معاضدتی از سوی کانون وکلای دادگستری جهت حضور در مراجع انتظامی تهران برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی و تسهیل اجرای قسمت آخر ماده ٤٨ قانون دادرسی کیفری از جمله اقداماتی است که در این تفاهم نامه آمده است.

همچنین براساس این تفاهم نامه، تعامل و تلاش طرفین جهت اجرای بهتر و دقیق حقوق شهروندی برای مراجعان به مراجع انتظامی تهران، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی توسط کانون وکلای دادگستری برای کادر حقوقی قضائی فرمانده نیروی انتظامی تهران در نظر گرفته شده است.

ارائه خدمات مشاوره و وکالت معاضدتی از سوی کانون برای نیروهای انتظامی که در راستای انجام وظایف قانونی خود طرف شکایت قرار می گیرند در جهت دفاع از حقوق ایشان نیز در این تفاهم نامه پیش بینی شده است.

مدت اعتبار تفاهم نامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و کانون وکلای دادگستری مرکز، سه سال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار